‘Nieuw, nieuwer, nieuwst’ is het thema van het Gooische Vrouwen Event van Oad dat maandagavond 8 december in zowel Vlaardingen als in Den Bosch en dinsdag 9 december in Hilversum en Hoogeveen werd gehouden. Deze woorden laten de bundeling aan verschillende krachten binnen en de transformatie van Oad zien.

“Oad is het jongste busbedrijf van Nederland met een eeuwenoude geschiedenis”, zegt Marieke Jansen (Retail/Sales Manager bij Oad). “De combinatie hiervan is ijzersterk en is als een rode draad terug te zien in onze vernieuwingen.” In totaal hebben 500 reisagenten zich ingeschreven om samen met Oad de film Gooische Vrouwen 2 te kijken. Voorafgaand aan de film werden de reisagenten bijgepraat over de nieuwste ontwikkelingen binnen Oad. Wat direct opvalt is het vernieuwde logo. “Dit logo is vernieuwend, verfrissend, maar heeft ook de krachtige kenmerken van het oude logo behouden. Daarnaast heeft het een labelvorm dat weer handig is in de vormgeving, hierdoor kunnen we het logo op een speelse manier overal in terug laten komen, in bijvoorbeeld Webscope 2.0 en de gidsen.” Naast het logo zijn ook de gidsen compleet veranderd met een nieuwe en verfrissende Oad look & feel. Mooie beelden, persoonlijke tips van chauffeurs en klanten gecombineerd met inspirerende teksten moeten klanten in de juiste sfeer laten komen. “Met de gidsen willen we in eerste instantie niet informeren, maar juist mensen inspireren. Wil de klant geïnformeerd worden over de reis, zoals de beschikbaarheid, data, prijzen, dag-tot-dagprogramma, dan zijn ze bij het reisbureau aan het juiste adres.”

Nieuwe slogan
Oad gaat voor de mooiste vakantieherinnering van de klant en lanceert hiervoor de campagne en tevens nieuwe slogan ‘Oad een reis’. Als je ‘Oad een reis’ uitschrijft krijg je ‘o wat een reis’, een knipoog naar mooie herinneringen die klanten met elkaar hebben of gaan meemaken en andere mooie dingen. “De campagne wordt muzikaal ondersteund waardoor dit slogan extra kracht wordt bijgezet. Vanaf januari is de campagne overal te zien en te horen zodat iedereen weet dat Oad springlevend is.”

Lees het hele artikel in TravelPro #25