oplospercentagesKlacht.nl reikt vandaag haar jaarlijkse awards uit aan bedrijven die via de site de meeste klachten van consumenten wisten op te lossen. In  34 categorieën werd gekeken naar welk bedrijf met meer dan 50 klachten minimaal 95% op wist te lossen in 2012. Zowel Arke als Corendon scoren hoog als het aankomt op klachtoplossing, respectievelijk 96% en 93% van de klachten werden opgelost.

Op de derde plek staat Neckermann Reizen met een oplospercentage van 63%. Het percentage wordt standaard weergegeven over de laatste 12 maanden. Voor het toekennen van de Awards kijkt Klacht.nl niet alleen naar het aantal opgeloste klachten, ook oplostijd en reactietijd werden meegenomen in de totaal score.

Het hoogste oplospercentage hadden de Online warenhuizen, Online reisbureaus en Coupon sites. Drogisterijen, Supermarkten en Loterijen scoorden de laagste oplospercentages. De meeste klachten werden gemeld over Telecombedrijven, Webshops en Postbedrijven. In het totaal plaatsten consumenten 75.000 klachten in 2012, waarvan er 40.000 werden opgelost door de betreffende bedrijven. Dat is ruim 30% meer ten opzichte van 2011.