Begin dit jaar heeft Van Verre twee nieuwe bestemmingen gelanceerd, namelijk Amerika en Canada. Hoe is dit aanbod tot stand gekomen en waarom zijn deze bestemmingen juist nu gelanceerd? We spraken erover met Chris Freitag (Senior Manager Product & Sales bij Van Verre).

Wanneer zijn de plannen voor het uitbreiden van het aanbod ontstaan?
“In de loop van afgelopen zomer gingen we ons intern beraden welke ‘witte vlekken’ op de wereldkaart van Van Verre we wilden gaan invullen. Gezien de situatie waar we toen in zaten, en nog steeds in zitten, hadden we natuurlijk de mogelijkheden om op korte termijn met nieuwe bestemmingen aan de slag te gaan. Gezien de populariteit van de Verenigde Staten en Canada bij de Nederlandse vakantieganger was de keuze snel gemaakt en gingen we met een team van specialisten aan de slag.”

Waarom juist nu gelanceerd?
“Onze doelstelling was vanaf het begin om rond de jaarwisseling deze twee bestemmingen te lanceren. Mochten we namelijk dan al uit de crisis zijn, dan konden we nog wat van de zomerboekingen voor 2021 meepikken. Helaas zit dat er nu nog niet in, maar we willen uiteraard graag dat onze klanten alvast kennis met het vernieuwde aanbod kunnen maken en hun reisplannen voor later dit jaar of voor 2022 bij ons neer kunnen leggen.”

Hoe ziet het aanbod eruit?
“Het initiële aanbod omvat de toeristisch meeste belangrijke regio’s, waaronder het zuidwesten, noordoosten, The Rockies, Florida en the Deep South in de Verenigde Staten en West- en Oost-Canada. De aankomende tijd zullen er nog meer regio’s aan ons aanbod worden toegevoegd. In alle regio’s bieden wij autoreizen en camperreizen aan, met als leuke toevoeging bouwstenen zoals stadsarrangementen, een verblijf op een ranch, een uitgebreid aanbod aan excursies en uiteraard veel accommodaties. Tijdens het boekingsproces bieden we onze klanten een duidelijke omschrijving en foto’s waardoor de klant een goed beeld kan krijgen van het aanbod.”

Lees het hele interview met Freitag in TravelPro 4 van 29 januari.