Het Oostenrijks Toeristenburo gaat met haar campagne ‘een frisse kijk op Oostenrijk’ de komende weken het toerisme vanuit Nederland een nieuwe, forse impuls geven. In verschillende Nederlandse familie- en vrouwenmagazines wordt de campagne prominent uitgerold. De campagne richt zich op de verjonging en vernieuwing van Oostenrijk. Het land koestert weliswaar zijn goede tradities maar is tegelijk bezig met een drastische verjonging en vernieuwing en wordt daarmee een vakantiebestemming voor iedereen. Tijdens de Oostenrijk Workshop, afgelopen woensdag in het Nemo Theater in Amsterdam, waren veel Oostenrijkse partners aanwezig om in gesprek te raken met inkopers van Nederlandse reisorganisaties. Boekingen via touroperators lopen op dit moment tussen de 3-5% achter, maar toch leefde bij de meeste inkopers een positieve stemming met betrekking tot Oostenrijk. ‘We zijn hier aanwezig om vooral de winter 2010/2011 af te ronden’, aldus Henk Eggens (product manager wintersport Vrij Uit). ‘Ik kan zeggen dat een gedeelte van het winteraanbod nu al boekbaar is en dat is vroeger dan ooit.’ Ook Olympisch kampioene Nicolien Sauerbreij kwam even langs. Zij traint veel in Oostenrijk en heeft zich vooral in Solden voorbereid op haar gouden race in Vancouver. Meer in TravelPro van volgende week.