Op dinsdag 29 oktober organiseerde het Oostenrijks Toeristenburo een persevenement op het hoogste punt van Amsterdam, de Rembrandt Tower. Samen met een negental toppartners, werden alle nieuwe winterhighlights gepresenteerd. “Vorige winter brachten 962.000 Nederlanders hun wintersport vakantie door in Oostenrijk, maar bij goede sneeuwomstandigheden en met behulp van veel nieuwe aantrekkelijke arrangementen en de intensive communicatie via verschillende campagnes hopen wij dit jaar een kleine stijging van 1 tot 2% te bereiken”, aldus dhr. Alfred Cossmann, directeur van het Oostenrijks Toeristenburo. “Oostenrijk is absolute markleider in Nederland op het gebied van winterport” zegt Thiebout van den Bergh, Marketing & PR Manager bij het Oostenrijks Toeristenburo. “Alles moet kloppen bij een wintersport vakantie want het kost wat geld en in Oostenrijk is de prijs/kwaliteit verhouding gewoon erg goed, daarom blijven Nederlanders komen”.

Op zaterdag 21 september ging de nieuwe wintercampagne van het Oostenrijks Toeristenburo al van start met advertenties, e-marketingactiviteiten en bijzondere joint promotions waarvan eentje met Disney. Ook gaat het Oostenrijkse Toeristenburo deze winter twee nieuwe doelgroepen aantrekken middels twee producten: Ski Easy en Ski Again. Ski Easy is bedoeld voor de beginner met de focus op gezinnen met ouders tussen de 30 en 50 jaar. Ski Again daarentegen is bedoeld voor de herintreder met de focus op paren boven de 40 zonder kinderen.
Ook is er op verschillende pistes in heel Oostenrijk gewerkt aan bouw van nieuwe liften en verbindingen en worden er dit seizoen vele nieuwe hotels en restaurants geopend.