Het Oostenrijks Toeristenburo heeft gisteren de grootste wintercampagne ooit afgetrapt in maar liefst zeventien landen tegelijk, waaronder in Amsterdam. Met de campagne ‘Winterlove’ wil Oostenrijk inzetten op samen beleven, zowel op als buiten de piste. TravelPro was aanwezig bij de lancering in restaurant De Kas in Amsterdam, waar ook een liveverbinding was met de nieuwe algemeen directrice van de Österreich Werbung, Lisa Weddig. 

“Vorige winter konden we door Covid helaas geen gasten verwelkomen, maar dit jaar kijken we met groot vertrouwen naar het aankomende winterseizoen. Onze veiligheidsstrategie is op orde. Oostenrijk is een van de eerste landen die de maatregelen voor aankomende winter bekend heeft gemaakt. We lanceren nu de grootste wintercampagne ooit in de geschiedenis van toerisme marketing in Oostenrijk. Met de hashtag #winterlove werken we samen aan maximale internationale zichtbaarheid voor Oostenrijk deze winter”, aldus Weddig. De komende weken zal Oostenrijk overal zichtbaar zijn, van TV-spots tot YouTube-advertenties.

Duidelijkheid
“Over ongeveer twee weken start het skiseizoen, maar uiteraard moet de sneeuw wel op tijd komen”, laat Thiebout van de Berg (Oostenrijks Toeristenburo) weten aan TravelPro. “De winter is goed geboekt. Oostenrijk was het eerste land dat de veiligheidsmaatregelen voor aankomende winter naar buiten bracht. Daar waren we heel blij mee, omdat je toch ziet dat men wacht op duidelijkheid. Er wordt niet alleen goed geboekt voor de kerst- en voorjaarsvakantie, maar voor de hele winter. We zijn perfect voorbereid op de winter.”