Nieuws

Oostenrijkse winter volop op radio

Het Oostenrijks Toeristenburo is deze week met haar grote nieuwe wintercampagne ‘Snowmotion’ op de radio gestart. Naast radio wordt de campagne met diverse e-marketingactiviteiten, waaronder een speciale B2B-dag vrijdag aanstaande op het circuit in Lelystad, ondersteund. ‘Met de campagne richten wij ons dit jaar niet direct op de hardcore wintersport, maar presenteren wij de alternatieve wintersportmogelijkheden naast de piste’, stelt Thiebout van den Bergh, Marketing & PR Manager bij het Oostenrijks Toeristenburo. Volgens hem zijn de gastvrijheid in Oostenrijk, de gezelligheid, authenticiteit, naast de actieve winter ook de winterbelevenis naast de piste, gastronomie en wellness daarbij belangrijke sterke punten. ‘Op deze manier wordt de wintervakantie in Oostenrijk voor een breder segment toegankelijk gemaakt en wordt na de actieve skiër ook de ontspanningszoekende wintergast bereikt’, aldus Van den Bergh.

Radio en e-marketing
Van 11 t/m 24 oktober worden er circa 2.500 spots op in totaal zeventien radiozenders uitgezonden (Radio 1, Radio 2, Radio Veronica, Skyradio, en de ORN met de dertien regionale omroepen). Met de spots worden luisteraars opgeroepen de Oostenrijkse winter te beleven. Naast de hoofdspots worden er tag-ons uitgezonden waarin het diverse winteraanbod van de deelnemende Oostenrijkse partners wordt gepresenteerd. Naast radio wordt het aanbod ook online op de campagnesite (online t/m maart) gepresenteerd: www.austria.info/nl/beleef-de-oostenrijkse-winter

Goodyear Safe Driving Experience
Naast al deze activiteiten is ook deze week, in samenwerking met het Oostenrijks Toeristenburo, de 4e editie van de Goodyear Safe Driving Experience van start gegaan. Hiermee wordt de mogelijkheid geboden onder het motto ‘Veilig op weg naar de Oostenrijkse winter’ de deelnemers het belang van winterbanden in te laten zien.


Komende vrijdag organiseert het Oostenrijks Toeristenburo een speciale B2B-dag op het circuit van Lelystad, waaraan veel branchegenoten deelnemen. TravelPro is ook van de partij en doet verslag van deze unieke experience in één van haar komende uitgaven.

© 2010, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Vorige bericht

‘‘One passenger, one hand baggage’’

Volgende bericht

Rondreizen Marokko zomer 2011 boekbaar bij Isropa

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.