Kortgeleden maakte ik een rondreis door de prachtige Rioja streek in Spaans Baskenland. Vergezeld door mijn onmisbare reisgenoot: het EURAM digitale roadbook, reden we vanuit Bilbao naar de wijngebieden waar deze steek zo bekend om is. Elke ochtend keken we in het digitale roadbook wat er die dag op het programma stond. Welke bezienswaardigheden en praktische tips waren er, wat was de weersvoorspelling, wat was de route die werd voorgesteld, wilden we misschien een omweg maken? Dat laatste kon ik in een handomdraai aanpassen via de GPS koppeling met het kaartprogramma van mijn telefoon. Bovendien had ik van tevoren het digitale roadbook offline opgeslagen en hetzelfde deed ik met de kaarten. Zo vermeed ik eventuele roamingkosten!

Onderweg overnachtten we in een voormalig klooster uit de 14e eeuw, een bijzondere Parador in een dorpje midden tussen de wijnvelden en als afsluiter een modern stadshotel in het gezellige San Sebastián. De vouchers voor de accommodaties vond ik eveneens terug in het roadbook. Geen zorgen dus dat ik die kwijt zou raken en, heel ‘groen’, ik hoefde ze niet uit te printen. Mocht het hotel toch de papieren voucher willen hebben dan kon ik deze altijd nog naar ze mailen via mijn telefoon.

Mijn ervaring met het digitale roadbook is dus zeer positief! Maar veel belangrijker: wat vinden de gebruikers, jullie klanten er van? Dat vroegen we jullie via een enquête in onze nieuwsmail en via social media. Naast de overwegend positieve reacties van klanten kwamen er ook opmerkingen voorbij van reisprofessionals: ‘jammer dat ik geen eigen tekst kan invoeren, de klant wil het roadbook zelf graag delen, ik zou graag tips voor onderweg in het dagboek willen kunnen zetten…’ Zoals jullie van EURAM gewend zijn gaan wij aan de slag met jullie wensen. Een groot aantal extra mogelijkheden ten opzichte van de ‘basic’ versie zijn nu al beschikbaar in de Premium Features van Planisto.

Wil je daar meer over weten? Mail me op danielle.goedkoop@euram.eu.

Danielle Goedkoop
(Business Development Manager)