In 2018 kozen meer passagiers op vluchten van en naar Nederland voor vliegtuigmaatschappijen Lufthansa, Austrian Airlines en SWISS. Deze luchtvaartmaatschappijen maken deel uit van de Lufthansa Group. De Lufthansa Group verwelkomde 1.98 miljoen passagiers in 2018 op alle vluchten van en naar Nederland. Een stijging van 3,3% ten opzichte van het voorgaande jaar. De rechtstreekse vluchten vanuit Nederland verbinden Amsterdam Schiphol met München, Frankfurt, Zürich en Wenen.

Een groter aantal Nederlandse passagiers reisde naar bestemmingen in het buitenland. Het aantal passagiers dat vanuit Nederland op een Lufthansa Group-vlucht naar een intercontinentale bestemming vertrok, nam in 2018 met 5,7% toe. Het aantal passagiers op vluchten naar de Verenigde Staten steeg bijvoorbeeld met 47% en het aantal passagiers met eindbestemmingen in Latijns-Amerika steeg met 10%. Populaire bestemmingen waren onder andere Bangkok, San Francisco en Los Angeles. De Lufthansa Group verhoogt in 2019 de frequentie van vluchten naar Cancun, Singapore en Montreal en voegt Austin toe als nieuwe internationale bestemming.

“Nederland is een belangrijke markt voor de Lufthansa Group en de groei in 2018 bevestigt onze vaste positie in deze concurrerende markt. Wat we op lokale basis zien is de groei in ons premium segment, met een toenemend aantal boekingen voor Lufthansa Premium Economy en Business Class. Voor ons is dit een bevestiging dat onze focus op het premiumsegment en de recente productinvesteringen goed worden ontvangen door zakelijke reizigers. Het is onze ambitie om de nummer één te zijn op het gebied van klantgerichtheid en productinnovatie”, aldus Roberto Mamone (General Manager sales Nederland en Luxemburg, Lufthansa Group Airlines).