Paul van Laarhoven, ex Panta Reizen, gaat 1 januari 2011 aan de slag bij de Jong Intra Vakanties als manager Auto en Vliegvakanties Europa. Van Laarhoven volgt in deze functie Mark Groen op, die de organisatie in Ridderkerk gaat verlaten. Coby van Dongen commercieel directeur de Jong Intra Vakanties: ‘Mark heeft 1,5 jaar lang heen en weer gependeld tussen zijn woonplaats en Ridderkerk en heeft nu een baan dichterbij huis gevonden. Hij start medio januari bij Terra Travel. Jammer, maar wel een begrijpelijk keuze, gezien de lange reisafstand. Paul begint in januari en werkt dan nog twee weken samen met Mark, zodat alle zaken goed kunnen worden overgedragen’. Van Dongen is blij met de komst van Paul van Laarhoven, die -zo stelt zij- ‘natuurlijk heel veel ervaring heeft op een breed terrein’. Gaat Van Laarhoven ook iets met steden doen, gezien zijn verleden bij Panta Reizen? Van Dongen: ‘Stephan Kroos, onze manager Steden, blijft eindverantwoordelijk voor het stedenprogramma, maar juicht de komst van Paul ook toe, want met zijn kennis en ervaring zijn er natuurlijk altijd mogelijkheden, ideeën en ervaringen uit te wisselen, waarmee wij ons stedenproduct nog verder kunnen verbeteren en uitbreiden’.

2010 en 2011
Van Dongen kijkt overigens tevreden terug op het afgelopen jaar en ziet 2011 vol vertrouwen tegemoet. ‘We hebben 2010 uitstekend afgesloten en een mooi rendement gemaakt. Ik wil daar zowel de reisbureaus als ons eigen team van harte voor bedanken. Het geeft wederom aan dat mijn motto ‘Samen sterk’ zijn vruchten afwerpt. Op alle producten waar onze focus op ligt, is het goed gegaan. Intern hebben we ook flinke slagen gemaakt, bijvoorbeeld met het doorvoeren van diverse verbeteringen in onze systemen, waaronder QuickWin. We blijven continu doorontwikkelen en verbeteringen doorvoeren. Zo gaat bijvoorbeeld half december de nieuwe host-to-host verbinding met onze verre reizen partner voor Amerika live, waardoor wij nog sneller kunnen schakelen en alles uit voorraad kunnen bieden. Real-time dus, want dat is de toekomst. Als dit een succes blijkt , kunnen we dit concept uitrollen naar derden, met als belangrijk doel: zaken nóg efficiënter, intelligenter én gemakkelijker krijgen. Voor 2011 heeft de Jong Intra haar vijf speerpunten vertaald naar maar liefst 28 brochures. Van Dongen: ‘Het wordt een nieuw jaar vol uitdagende marktontwikkelingen, maar ik heb er alle vertrouwen in’.