De Nederlander Pieter Bootsma is benoemd tot Chief Revenue Officer bij Air France-KLM. Henri de Peyrelongue is benoemd tot Executive Vice President, Commercial Sales Air France-KLM.

In zijn nieuwe functie zal Bootsma (sinds 1995 werkzaam bij KLM) in het Group Executive Committee blijven en rapporteren aan Benjamin Smith (Chief Executive Officer van de Air France-KLM Group). Bootsma zal de commerciële commissie voorzitten die toezicht zal houden op de richting van alle gedeelde commerciële activiteiten bij de Air France-KLM Groep.

De Peyrelongue wordt met ingang van 1 juli aanstaande benoemd tot Executive Vice President, Commercial Sales Air France-KLM. Hij zal de huidige organisatie ‘Sales and Alliances’ leiden en zal toetreden tot het Group Executive Committee. Ook De Peyrelongue rapporteert aan Smith. De Peyrelongue is momenteel Senior Vice President, Commercial Planning Air France-KLM. Deze promotie volgt op het besluit van Patrick Alexandre, momenteel Executive Vice President, Sales and Alliances Air France-KLM, om per 30 september 2020 met pensioen te gaan.

“Ik wil Patrick Alexandre hartelijk bedanken voor zijn grote toewijding en jarenlange bijdrage aan Air France en de Air France-KLM Group”, aldus Smith. “Hij was een van de oprichters van de Air France-KLM Groep en leidde onlangs de sales-organisatie over de gehele wereld. Ik ben verheugd Henri de Peyrelongue te verwelkomen als nieuwe EVP Commercial Sales Air France-KLM. Ik heb het volste vertrouwen in Pieter en Henri om het commerciële plan van de Air France-KLM Group op te stellen en de toekomstige structuur van de commerciële organisatie te ontwerpen, die de Air France-KLM Group zal helpen de uitdagingen aan te gaan die voor ons liggen.”