Orlando Ashford (President van Holland America Line) heeft aangekondigd dat hij eind mei het bedrijf zal verlaten. Ashford is bijna vijf en een half jaar werkzaam bij het bedrijf en leidde een verjonging van het merk door de nadruk te leggen op verbeterd entertainment aan boord, livemuziek en culinaire ervaringen.

Ashford is sinds november 2014 president van Holland America Line met een vloot van veertien premium schepen die jaarlijks meer dan 900.000 gasten naar alle zeven continenten vervoeren. Hij hield toezicht op de verkoop en marketing van Holland America Line, het inkomstenbeheer, de implementatie en planning van reisschema’s, public relations, hotelactiviteiten en strategie.

“Orlando heeft tijdens zijn ambtstermijn een substantiële bijdrage geleverd aan Holland America Line, waardoor hij een hernieuwde energie heeft geleverd aan de rederij die met vele prijzen en onderscheidingen werd erkend”, aldus Stein Kruse (Group CEO van Holland America Group en Carnival UK). “Zijn unieke achtergrond als innovator en wereldleider in human resources werd zeer gerespecteerd in onze organisatie en zijn dynamiek zal enorm gemist worden.”

“Het is een eer en een voorrecht om de evolutie van het merk Holland America Line gedurende meer dan vijf jaar te leiden”, aldus Ashford. “Ik kan niet genoeg benadrukken hoeveel talent er bij dit bedrijf aanwezig is, evenals teamwork aan owel de oever als aan boord van de schepen die onze vele successen door de jaren heen hebben voortgebracht.”

“Vandaag heeft een wereldwijde pandemie onze industrie op ongekende manieren beïnvloed”, voegde Ashford toe. “Maar ik geloof dat het de menselijke natuur is om te reizen en nieuwe plaatsen en culturen te verkennen en nieuwe mensen te ontmoeten. Ik twijfel er niet aan dat Holland America Line snel weer zal gedijen en dat haar gasten klaar zullen staan wanneer de cruise-activiteiten worden hervat. Ik kijk ernaar uit om als een van de eersten te cruisen.”