CoronavirusNieuws

President Holland America Line gaat rederij verlaten

Orlando Ashford (President van Holland America Line) heeft aangekondigd dat hij eind mei het bedrijf zal verlaten. Ashford is bijna vijf en een half jaar werkzaam bij het bedrijf en leidde een verjonging van het merk door de nadruk te leggen op verbeterd entertainment aan boord, livemuziek en culinaire ervaringen.

Ashford is sinds november 2014 president van Holland America Line met een vloot van veertien premium schepen die jaarlijks meer dan 900.000 gasten naar alle zeven continenten vervoeren. Hij hield toezicht op de verkoop en marketing van Holland America Line, het inkomstenbeheer, de implementatie en planning van reisschema’s, public relations, hotelactiviteiten en strategie.

“Orlando heeft tijdens zijn ambtstermijn een substantiële bijdrage geleverd aan Holland America Line, waardoor hij een hernieuwde energie heeft geleverd aan de rederij die met vele prijzen en onderscheidingen werd erkend”, aldus Stein Kruse (Group CEO van Holland America Group en Carnival UK). “Zijn unieke achtergrond als innovator en wereldleider in human resources werd zeer gerespecteerd in onze organisatie en zijn dynamiek zal enorm gemist worden.”

“Het is een eer en een voorrecht om de evolutie van het merk Holland America Line gedurende meer dan vijf jaar te leiden”, aldus Ashford. “Ik kan niet genoeg benadrukken hoeveel talent er bij dit bedrijf aanwezig is, evenals teamwork aan owel de oever als aan boord van de schepen die onze vele successen door de jaren heen hebben voortgebracht.”

“Vandaag heeft een wereldwijde pandemie onze industrie op ongekende manieren beïnvloed”, voegde Ashford toe. “Maar ik geloof dat het de menselijke natuur is om te reizen en nieuwe plaatsen en culturen te verkennen en nieuwe mensen te ontmoeten. Ik twijfel er niet aan dat Holland America Line snel weer zal gedijen en dat haar gasten klaar zullen staan wanneer de cruise-activiteiten worden hervat. Ik kijk ernaar uit om als een van de eersten te cruisen.”

© 2020, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

1 Comment

  1. 13 mei 2020 at 12:16 — Beantwoorden

    Hij heeft zeker bijgedragen tot een meer moderne uitstraling van de HAL. Dit is wel ten koste gegaan van het rijke verleden van de HAL. Zo is onder meer de verwijzing in het logo naar het verleden door een niets zeggend logo vervangen.
    Uitstekende gelegenheid om eens een Nederlandse CEO te benoemen door Carnival Corp.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Weflycheap: ervaring online marketing en webdevelopment beschikbaar via Blue Flamingos

Volgende bericht

TUI Group wil reisactiviteiten hervatten en kondigt besparingen en digitalisatie op alle niveaus aan

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.