Nieuws

Problemen bij tien nieuwe parkeerbedrijven Schiphol

Vooral nieuwe parkeerbedrijven bij Schiphol blijken verantwoordelijk voor de recente problemen met schade, parkeerboetes en honderden extra kilometers op de teller. Een aantal van die bedrijven blijkt bovendien sterke onderlinge banden te hebben, waarmee er sprake lijkt van ondernemers die snel geld willen verdienen zonder een goede service te bieden, dat stelt Dorus Hinse, initiatiefnemer van SchipholParkeren.com.

“De betrouwbare parkeerbedrijven rondom Schiphol balen van de problemen die er bij andere aanbieders zijn ontstaan. Ze zijn gemiddeld meer dan zeven jaar actief en krijgen nauwelijks klachten, maar hebben last van de reputatieschade voor de branche die hierdoor ontstaat”, aldus Hinse.

Tevreden
De betrouwbare parkeerbedrijven bieden reizigers een alternatief voor de dure parkeerplaatsen van Schiphol zelf. Het gaat om zowel valet parking als shuttle parkeren, waar klanten gemiddeld heel tevreden over zijn. Dat blijkt bijvoorbeeld uit de beoordelingen op Kiyoh en andere onafhankelijke beoordelingsplatformen.

Hinse vertelt verder: “In een jaar tijd zijn er circa tien nieuwe parkeerbedrijven bijgekomen. Het zijn die bedrijven die veel problemen veroorzaken. Ze bieden parkeerplaatsen aan voor bodemprijzen, bijvoorbeeld via kortingssites die niet kritisch letten op de aangeboden service. Auto’s worden geparkeerd op locaties waar dat niet is toegestaan, om ondanks de stuntprijzen toch wat te kunnen verdienen. Het zijn de nieuwe bedrijven die op deze manier te werk gaan, terwijl de bestaande parkeerbedrijven beschikken over eigen terreinen en daar netjes en betrouwbaar auto’s parkeren.”

SchipholParkeren.com adviseert reizigers te letten op drie belangrijke voortekenen voor problemen:

      • Misleidende domeinnaam die lijkt op Schiphol.nl
        Betrouwbare parkeerbedrijven hebben een eigen website met een eigen huisstijl. De nieuwe malafide bedrijven gebruiken websites die sterk lijken op die van Schiphol, waardoor klanten onterecht denken dat ze daar een parkeerplaats boeken.
      • Goedkope vouchers via kortingssites
        Parkeerplaatsen voor bodemprijzen via kortingssites zoals Social Deal leiden relatief vaak tot problemen. Aanbiedingen die te mooi lijken om waar te zijn zullen dat doorgaans ook zijn. Het is voor de aangeboden stuntprijzen niet mogelijk om de auto op een veilige locatie te parkeren.
      • Korte historie: minder dan een jaar actief
        Bedrijven die minder dan een jaar actief zijn veroorzaken relatief veel problemen met parkeren bij Schiphol. Ze proberen hun zakken te vullen, over de rug van goedgelovige reizigers die hun auto voordelig willen parkeren.

Controle
SchipholParkeren.com controleert en beoordeelt parkeerbedrijven bij Schiphol. Het platform voert twee per jaar een beoordeling uit, door de auto’s van klanten te volgen als zij kiezen voor valet parking en door zelf te gaan kijken op de parkeerlocaties. Met expertreviews en actuele berichtgeving houdt de website reizigers op de hoogte van betrouwbare parkeerbedrijven en van aanbieders waarmee de ervaringen van anderen helaas niet goed zijn.

© 2019, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Disney Magic komt 19 augustus naar Amsterdam

Volgende bericht

Nederlanders geven meer geld uit aan ‘adults only’ vakanties

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.