Rabobank Nederland heeft in de Turbantia laten weten zich niet schuldig te voelen over het faillissement van Oad Reizen. Woordvoerder René Loman geeft in de krant aan Oad Reizen absoluut niet te weinig tijd te hebben gegeven. ”Zelfs om vijf voor twaalf waren wij bereid mee te werken, maar op een gegeven moment moesten wij ook onder ogen zien dat het niet altijd lukt om een oplossing te vinden. Het gaat alle partijen geld kosten, ook de Rabobank. Laat duidelijk zijn dat wij de frustratie en pijn bij Oad Reizen snappen.” Julius ter Haar liet gisteravond tegenover de NOS nogmaals weten dat de bank Oad Reizen de tijd niet heeft gegund om de transactie zoals die akkoord was uit te werken. ”Wij nemen het de bank in ieder geval niet in dank af”, aldus Ter Haar.
11 reacties
@Bas: jawel hoor, er is 24 miljoen op afgeboekt. Ze hadden voor ‘BAS’ moeten gaan, waren ze er wellicht nog geweest.
Hans en dan is er nog niets bekend over het financiële fiasco op ICT gebied..dat heeft ontzettend veel geld gekost
De raad van comissarissen is gedurende de afgelopen maanden een voor een opgestapt. De financieel directeur is recentelijk opgestapt. Allemaal omdat zij zich niet konden vinden in het beleid van fam. Ter Haar.
Ter Haar weigerde de rendabele onderdelen van het bedrijf te redden en de verlieslatende onderdelen af te stoten en een stille bewindvoerder aan te stelen. Voor de Ter Haartjes was het alles of niets.
Tja, dan moet ook geen krokodillentranen op tv huilen als het ineens ‘niks’ blijkt te zijn…. (Lees gewoon even het FD van vandaag)
Wanneer er een oplossing in de maak is en naar wat bekend is gemaakt voor maandag een substantieel doel was bereikt…dan is het nogal star van een bank om om die maandag het faillisement toch aan te vragen. De Raifaissen Boerenleenbank leent denk ik liever niet meer haar geld uit…maar geeft liever ons geld weg aan een wielrenploeg. De reiswereld is een zakelijke omgeving met toppen en dalen… even een duwtje in de rug en dan zijn de toppen zo (?)weer gevonden voor een inventief bedrijf als OAD.
Ik vind het overigens ook echt van slechte smaak getuigen dat er nu hotels in Turkije zijn (en waar nog meer…) die er een slaatje uit proberen te slaan door gasten onder druk te zetten om terplekke te betalen. Ook zij weten hoe het werkt en dat ze daarvoor bij een andere partij dan de gast moeten zijn.
In 2003 was OAD beste bedrijf van NL en kreeg het uit handen van Prins W.A. de Koning Willem 1 de eerste prijs. Toen werd ook niet met dank naar de Rabobank gewezen. En terecht maar nu door te lang teren op het verleden en te laat vernieuwen de val de Rabobank verwijten is ook niet terecht. Ook Rabobank zal zijn verlies nu moeten nemen. Uiteraard is het het ergst voor de werknemers maar de top van het mooie familiebedrijf moet de handen in eigen boezem steken (is niet altijd makkelijk) maar dat zou meer op zijn plaats zijn.
Edith, dat zei ik al: we weten de details niet. Maar juist de Rabobank is een meester in het niet geven van informatie. Eerst zijn het de lokale banken die verantwoordelijk zijn, maar als het ze geld kost, zijn er specialisten van de centrale Rabobank om zaken niet op te lossen. En ik ben wel een rabo-klant en lid en spreek uit meer dan 40jr ervaring. Vroeger was dat niet, maar nu is de Rabobank niet beter,eerder slechter dan andere banken.
En de “graai-cultuur” is één punt, waar zelfs de regering niets aan
doet,”want ze hebben rechten, arbeidcontracten”. Maar daarnaast
betalen ze hun eigen clienten slecht: zie contrete voorbeeld. En niet een beetje!!!! Centraal Beheer betaalt 62,5% meer.
Daar hoef ik niet zolang voor te rekenen Rabo 1,2 en CB 1,95 %
Het siert ze niets (ze mogen zelfs geen details naar buiten brengen) maar een adeguaat en gepast antwoord: welzeker.
Wat van al die gestrande passagiers ???? Menselijk leed???
Het SIERT de werknemers van OAD om aan het werk te blijven met alle risicos daaraan verbonden: salarisbetaling, verzekerd zijn of juist niet meer etc.
We weten de details niet. Wie weet hoe lang de rabo al geduld heeft gehad. Het siert ze dat ze geen details naar buiten brengen van hun klanten. En nee, ik ben zelf geen raboklant…. 🙂
Rabobank als je een huid hebt van leer, dan voel je ook niet zo veel.
Ik ben het redelijk met Helmut eens. De Rabobank zegt zich niet schuldig te voelen, maar geeft geen enkele concrete reden aan.
De banken in het algemeen voelen slecht in, wat in de maatschappij leeft, alleen als het gaat om eigen salarissen/bonussen. Zelfs aan de eigen leden hebben ze lak (cooperatie) Betalen rente tot 20000
begin okt.as 1,2% op internetsparen. Centraal Beheer 1,95%
Rabobank geeft subsidie aan criminele wielrenners ook dat kunnen de rekeninghouders em leden betalen.
@Helmut schreeuw eens wat minder en doe eens normaal. Omdat dhr Ter Haar zegt dat het de schuld van de bank is, is het ook zo? Misschien ligt het wel aan het feit dat OAD lang niet met zijn tijd meeging?
BOYCOT DIE RABO IS !!!!!!!!!!!!!!
IEDEREEN MOET ZIJN REKENING OPZEGGEN, DOE WAT LAAT IS BLIJKEN DAT DE BANKEN TE VER GAAN !!!