Het zijn zware en onzekere tijden voor de reissector. Dat mag duidelijk zijn. Desondanks laten veel ondernemers zich niet gemakkelijk uit het veld slaan en zoeken naar initiatieven, zoals Kees Verbaas en Mili Melicio van Reisbureau Schiebroek. De reizen maken tijdelijk en noodgedwongen plaats voor versgeperste smoothies.

Mili: “We wilden toch iets gaan doen nu de reizen op de plank blijven liggen. Niemand wordt daar blij van en daarom wilden we iets doen wat ons én de mensen zou opvrolijken. Kees en ik zijn nogal smulpapen, staan zelf vaak in de keuken en daardoor dachten we al snel aan eten en drinken. Door het lekkere weer zijn we versgeperste smoothies gaan verkopen.” Kees en Mili hebben buiten een standje ingericht en tropisch aangekleed dat de aandacht trekt van voorbijlopende mensen en klanten. “De reacties zijn erg leuk en voor een reisbureau loopt het niet slecht. Er zijn mensen bij die dagelijks een smoothie kopen, maar ook bedrijven die bestellingen plaatsen. Niet alleen omdat ze het lekker vinden, maar ook omdat ze het ons gunnen. Een soort hart onder de riem en dat is natuurlijk ook erg fijn.” Op de vraag of dit maar zo mag van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit, antwoordt Mili: “Ja, dat hebben we van tevoren wel uitgezocht. Ons kantoor valt onder de detailhandel waarin je bepaalde producten mag verkopen waar ook smoothies onder vallen.”

Lees meer hieronder: