De zevende editie van de Reiswerk Studenten Challenge (RSC) vindt dit jaar plaats van 25 mei tot en met 29 mei op Ibiza. De vijfdaagse businesscourse voor afstuderende hbo en wo studenten e-commerce, IT, online marketing, business intelligence en toerisme biedt reisbedrijven de ultieme kans om in contact te komen met aanstormend talent van verschillende opleidingen. Bijna twintig bedrijven uit de reissector hebben zich dit jaar aan de Challenge verbonden.

Rian Verkooijen (Arbeidsmarktspecialist bij Reiswerk): “De Reiswerk Studenten Challenge heeft zich de afgelopen jaren bewezen als succesformule voor bedrijven om jong talent te scouten en bij te dragen aan talentontwikkeling. Wij hebben altijd de ambitie om de Challenge naar een nóg hoger niveau te tillen en daarom zetten we in op een aantal sterke veranderingen dit jaar die passen bij de veranderende branche én arbeidsmarkt. We reserveren bijvoorbeeld meer plekken voor studenten van IT, e-commerce, online marketing en data-intelligence opleidingen. Daarnaast zoeken we de samenwerking op met een branche brede afspiegeling van bedrijven. We bieden hen tevens de mogelijkheid om enkele weken na het event deel te nemen aan een Talent Speeddate met alle deelnemende studenten. We geloven dat de diversiteit aan beide kanten zorgt voor nog meer dynamiek, innovatiemogelijkheden en natuurlijk de instroom van een nieuwe generatie young professionals.”

Reiswerkgame
De aanwezigheid van een groot aantal bedrijven uit de reissector maakt het voor de deelnemende studenten een unieke kans om te laten zien wat zij in huis hebben, te netwerken en misschien zelfs meteen een baan te vinden. De Reiswerkgame, die de studenten spelen tijdens de Challenge, bestaat uit een aantal opdrachten waarin ze kunnen laten zien hoe out-of-the-box ze kunnen denken, hoe creatief, commercieel en ondernemersgericht ze zijn, of ze rekening houden met de gehele customer journey en hoe ze omgaan met kritische vragen vanuit branche en pers. Een select gezelschap van sponsoren en sprekers gaat mee om de creatieve businessconcepten te beoordelen en krijgen de mogelijkheid deze te adopteren in de eigen bedrijfsvoering. De Reiswerk Studenten Challenge wordt mede mogelijk gemaakt door: Sunweb Group (uitvoerder van de reis), Schiphol, Disma Reizen, ANWB Reizen, Airtrade, Estivant Vakanties, D-rt groep, Corendon, ATPI, Buro Scanbrit, De Jong Intra Vakanties, Pelikaan Reizen, Thika Travel, Vacanceselect, Calamiteitenfonds, SGR en ANVR. Bedrijven die geïnteresseerd zijn in de mogelijkheden voor deelname worden van harte uitgenodigd om contact op te nemen met Rian Verkooijen, rian@reiswerk.nl.

Solliciteren
Reiswerk nodigt afstudeerders in het hbo en wo op het gebied van IT, e-commerce, online marketing en business intelligence van harte uit om te solliciteren voor een deelnameplek in de Reiswerk Studenten Challenge via www.reiswerk.nl/rsc18. Studenten van toeristische opleidingen kunnen zich aanmelden bij hun docent of studiecoördinator.