Als één van de eerste branches in Nederland lanceert Reiswerk vandaag de brochure ‘Een Wajonger is dichterbij dan je denkt!’. Deze brochure laat zien welke kansen Wajongers reisbedrijven te bieden hebben. Werkgevers en werknemers zetten zich ervoor in om de reisbranche klaar te maken voor Wajongers, voordat de quotumwet van toepassing wordt. De Wajongbrochure is een eerste aanzet en wil de reisbranche inspireren met Wajongers aan de slag te gaan.

‘De ervaring leert dat mensen met een beperking hun baan, collega’s en bedrijf een warm hart toedragen. Ze zijn een continue factor in het bedrijf en vormen een soort plaksel in het team.’ Dat zegt staatssecretaris Jetta Klijnsma in het voorwoord van de Wajongbrochure, die eind vorige week verzonden is naar alle leden van brancheorganisatie ANVR. Een Wajonger is over het algemeen een vindingrijke medewerker die zich niet zo snel van de wijs laat brengen. Omgaan met beperkingen vraagt immers om slimme oplossingen!

Met deze brochure sluit Reiswerk haar Wajongcampagne ‘Dichtbij’ af die zij in 2012 op verzoek van cao-partijen is gestart. Deze campagne was erop gericht om de reisbranche te laten kennis maken met de mogelijkheden van het werken met Wajongers. Samen met CNV Jongeren heeft Reiswerk vorig jaar een twintigtal reisbedrijven bezocht, waar Wajongers zelf hun verhaal vertelden. ‘Een Wajonger is dichterbij dan je denkt!’ vormt het sluitstuk van de campagne en geeft praktische handvaten en tips over het werken met Wajongers. Op reiswerk.nl/dichtbij is meer informatie te vinden over de Wajongbrochure en de campagne ‘Dichtbij’.