De repatriëring van bijna 30.000 reizigers van TUI en Kras, die zich op dit moment op verschillende vakantiebestemmingen bevinden, is een zeer uitdagende logistieke operatie. Dat laat Petra Kok (woordvoerder TUI Nederland) weten.

“We worden hierin ook gehinderd doordat steeds meer lokale autoriteiten hun grenzen sluiten, zelfs voor repatriëringsvluchten. Dat geeft beperkt de tijd om reizigers naar huis te halen. We werken in deze operatie gezamenlijk als TUI Nederland – België, opdat we zo veel mogelijk vliegtuigen tot onze beschikking hebben om deze operatie zo snel en efficiënt mogelijk uit te voeren.”

Kok: “We houden ook de lokale omstandigheden nauwlettend in de gaten, zoals in Benidorm waar hotelgasten op straat werden gezet. We begrijpen helemaal dat dit stress en soms onduidelijkheid oplevert bij onze reizigers ter plaatse, onze zorg voor hen heeft de hoogste prioriteit. We houden iedereen zo goed mogelijk op de hoogte, per bestemming en per groep.”

“Er werkt een team van TUI 24/7 aan deze operatie. Vanzelfsprekend wordt overlegd met Buitenlandse Zaken, die nog actiever betrokken moet zijn om iedereen op tijd naar huis te halen.”