DERVanaf vandaag vallen alle toeristische activiteiten van de REWE groep onder één merknaam. Met de nieuwe overkoepelende merknaam DER zal Duitslands op één na grootste reisorganisatie in de toekomst zowel leisure- als zakenreizigers aanspreken. De REWE groep behoudt haar zes reismerken, maar deze gaan vanaf nu samen  opereren onder de merknaam DER Touristik.

“REWE toerisme is met haar merken ITS, Jahn Reisen en Tjaereborg een bekende en betrouwbare partner in de toeristische bestemmingen. Nu dat wij behoren tot de nieuwe DER Touristik, zullen onze partners in de vakantielanden hier ook van meeprofiteren”, aldus Sören Hartmann, CEO van de toeristische Keulen GmbH. De belangrijkste reden hiervoor zijn de 2.100 reisbureaus die behoren tot de vereniging en, met deze, de grootste verkoper van uitgaande reizen in Duitsland vormt.  Hartmann vervolgt: “We benadrukken onze verkoopkracht en profiteren van de actieve uitwisseling tussen de zes reisorganisaties binnen DER Touristik. Op deze manier kunnen we onze toewijding aan onze partners versterken en meer samenwerking creëren.

Het rode logo van DER Touristik zal dit jaar een wereldwijd symbool worden voor herkenning van de groep, zo ook op luchthavens, reiskantoren en op alle catalogen en documenten. In 2012 heeft de gehele toerisme divisie zijn meest succesvolle jaar bereikt in de geschiedenis van het bedrijf, met een omzet van 4,7 miljard euro en meer dan 6 miljoen klanten. De nieuwe DER Touristik behoort nog steeds tot de REWE groep. DER Touristik zal naast de handels divisie de tweede core business worden van het bedrijf, welke met zijn handelsmerken zoals REWE en Penny tot de twintig grootste bedrijven van Duitsland behoort.