Nieuws

SalzburgerLand start grote wintercampagne

De Oostenrijkse regio SalzburgerLand heeft haar wintercampagne op de Nederlandse markt gelanceerd. De campagne die in de maand november loopt, vormt aftrap van het winterseizoen 2010/2011. SalzburgerLand heeft een spot/nonspot op Radio Veronica en twee speciale SalzburgerLand promotieteams gaan de komende weken de straat en de weg op. transavia.com, Ski amadé en Citroën Nederland ondersteunen de campagne. De Nederlandse markt is met een marktaandeel van bijna 9% en ruim 2,1 miljoen overnachtingen per jaar na Duitsland de belangrijkste buitenlandse markt voor SalzburgerLand. Dat is dan ook de reden dat er jaarlijks in specifieke promotie voor deze markt wordt geïnvesteerd. SalzburgerLand telt in totaal 23 skigebieden, die samen meer dan 2.300 km aan piste te bieden hebben.

SalzburgerLand skibox
In samenwerking met Radio Veronica is er een variant op het bekende ‘Raad waar die staat’-programma gemaakt. Drie weken lang staat de speciale SalzburgerLand skibox samen met Radio Veronica’s reporter op een speciale plaats in Nederland. Tijdens het programma ‘Goud van Oud’ op vrijdagochtend wordt het spel live gespeeld waarbij Bart van Leeuwen wintersportreizen naar SalzburgerLand weggeeft. Degene die het eerst raadt waar de SalzburgerLand skibox die week staat, wint een reis, maar ook degene die zich als eerste met een speciaal codewoord die de Veronica reporter meldt, wint zo’n prijs. De actie wordt ondersteund met honderd radiocommercials en diverse online uitingen op radioveronica.nl.

Promoteams
Als tweede onderdeel van de campagne rijden er drie weken lang twee promoteams door Nederland. Zij bezoeken grote winkelcentra, beurzen en locaties die met wintersport te maken hebben. De promoteams rijden in speciaal gespoten Citroen DS-3 auto’s, die zijn voorzien van de speciale SalzburgerLand skibox. De promoteams delen onder andere ansichtkaarten uit, waarbij consumenten worden aangespoord mee te doen aan een speciale prijsvraag op www.skibox.salzburgerland.com. Voor de campagne wordt veel gebruik gemaakt van Facebook (vakantie Salzburgerland), Twitter (@salzburgerland) en Hyves. Foto’s en filmpjes van de promotieteams op locatie zijn te zien en trouwe followers en ‘vrienden’ maken kans op mooie prijzen.

Krachten gebundeld
SalzburgerLand heeft voor de campagne de krachten met transavia.com, (dat deze winter dertien vluchten per week naar Salzburg gaat uitvoeren en de tickets van de prijswinnaars uit de actie met Radio Veronica sponsort. Ski amadé sponsort de accommodatie en skipassen. Citroën Nederland stelde de twee DS-3 auto’s beschikbaar plus een week huurauto voor de winnaar van de prijsvraag.

© 2010, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Vorige bericht

Travel Trend: campertours met vooraf gereserveerde kampeerplaatsen

Volgende bericht

Zakenreiziger wil ook taxi laten regelen

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.