Nieuws

Sambasso lanceert nieuw retailmerk TravelPortal

Sambasso presenteert op 6 december een nieuw retailmerk op hun online Retail Platform. TravelPortal is het antwoord op de nieuwe Richtlijn Pakketreizen en biedt reisagenten de mogelijkheid om in een beschermde omgeving pakketten samen te stellen voor stedentrips en Middellandse Zee bestemmingen.

Foto (v.l.n.r.): Gerda Land, Theo Hoving, Bert Wildeman en Erik Land.

“De markt verandert, de reisagent staat onder druk”, verklaart directeur Bert Wildeman. “Het traditionele B2B reisaanbod slinkt en de commissie daalt. En de transparantie op de markt maakt de klant uiterst keuze- en prijsbewust. Wat de reisagent vóór heeft op al deze ontwikkelingen is zijn unieke klantencontact en persoonlijke serviceniveau. Sambasso ondersteunt dat door technologie in te zetten en de agent een groot portfolio te bieden van producten die met zekerheid kunnen worden geboekt in een veilige omgeving tegen een gezond rendement.”

Het nieuwe label TravelPortal gaat de reisagent optimaal bedienen door op een slimme wijze de beste realtime opties van vervoer, verblijf en transfer aan te bieden. Het aanbod wordt gepresenteerd én is alleen boekbaar als arrangement. De uitvoering ligt in handen van de virtuele touroperator TravelAssist. De afhandeling gaat altijd via één van de aangesloten reisagenten. Daarvoor wordt de reisagent beloond met een gezonde commissie. “Bovendien is TravelPortal gekoppeld aan het BAS- administratiesysteem, wat uiteraard de efficiëntie versterkt”, vult Bert Wildeman aan.

TravelPortal maakt gebruik van diverse beddenbanken, goed voor in totaal meer dan 5000 hotels. Voor het stoelenaanbod wordt gestart met diverse low cost airlines waaronder Transavia en easyJet. Dit geeft een grote flexibiliteit voor de reisagent in het zoeken van het juiste product voor zijn klant. De touroperator geeft aan dat het lidmaatschap van SGR en ANVR worden aangevraagd om een start begin 2017 mogelijk te maken. Wildeman: “Wij bieden daarmee straks een betrouwbaar alternatief voor de bulkbestemmingen in het Middellandse Zeegebied en voor de Europese stedentrips”.

Sambasso is een jaar geleden gelanceerd als Retail Platform voor de reisbranche, een initiatief van onder andere Fadiro, maker van het BAS administratiesysteem. De alliantie staat voor een vernieuwende manier van samenwerken tussen leveranciers en reisagent, met als belangrijkste doel de reisconsument voor zich te winnen. Op het platform zijn diverse leveranciers gebundeld en onder eigen labelnamen boekbaar gemaakt voor de reisagent. Dankzij het creëren van een omnichannel-omgeving wordt de inspanning van de reisagent altijd beloond.

© 2016, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Eerste TUI Blue in de Alpen geopend

Volgende bericht

Relik & van Hooft: Vakantiebeurs Breda

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.