Groupon is een samenwerking gestart met Expedia waardoor nu ook de Nederlandse consument via Groupon.nl de keuze heeft uit duizenden hotels. Met de lancering van Groupon’s nieuwe website voegt het bedrijf ook in Nederland Marktselectie toe aan haar travel-aanbod door de samenwerking met Expedia. Hiermee krijgt de bezoeker van de dealsite altijd een actueel aanbod tegen marktprijs die aansluit op de zoekvraag, ook als Groupon daar op dat moment geen deal voor heeft.

Marktselectie is al eerder ingevoerd in Noord-Amerika, Groupon werkt hiervoor samen met het Expedia Affiliate Network (EAN). Hierdoor kunnen nu ook in Nederland, naast de reguliere Groupon Travel-deals, hotels aan tegen de marktprijs worden aangeboden. Met de aanvulling van Marktselectie voegt de dealsite duizenden hotels toe aan het travel-aanbod. De nieuwe website inclusief Marktselectie is vanaf vandaag beschikbaar voor alle bezoekers van www.groupon.nl.

“Met ons travel-aanbod inspireren we de consument voor zijn volgende reis. Wij zorgen ervoor dat wij aan zijn vraag kunnen voldoen en dat hij die reis ook direct kan boeken. Met de Marktselectie breiden we ons aanbod verder uit, waardoor we meer mensen naar ons platform trekken voor het boeken van een reis. Zo voegen we nog meer waarde toe voor de bedrijven waarmee we samenwerken”, aldus Thijs Dirkzwager, directeur Groupon Travel voor Noord-Europa en Benelux.

Door de samenwerking met EAN voegt Groupon duizenden hotels toe aan haar aanbod. Vanaf vandaag is dat aanbod ook via de Nederlandse website te boeken. Met de Marktselectie-deals heeft Groupon altijd een hotel beschikbaar op de bestemming die de consument zoekt. De dagelijkse Groupon Travel-deals met korting staan bovenaan en worden aangevuld met deze Marktselectie-deals. Voor de consument is het interessant om het aanbod van Expedia te boeken via Groupon, omdat hij vijf procent van de aankoopprijs terug krijgt in Groupon-credits. Deze kan hij bij een volgende aankoop op de website van Groupon besteden.

Nieuwe website
De uitbreiding van Groupon Travel met Marktselectie valt samen met de invoering van de nieuwe website in Nederland, evenals updates van de apps voor iPhone, Android en iPad. De nieuwe functies op de website en in de app maken het consumenten makkelijker om de deal te vinden waar zij op dat moment naar op zoek zijn. De prominente zoekbalk is één van de belangrijkste onderdelen van de nieuwe website. De website werd eerder al in de Verenigde Staten gelanceerd en wordt nu in fases uitgerold naar alle 48 landen waar Groupon actief is.

Foto: Thijs Dirkzwager, directeur Groupon Travel voor Noord-Europa en Benelux.