Vandaag kondigden KLM en ASICS aan dat zij gaan samenwerken op het gebied van vitaliteit. Daarbij richten ze zich op zowel KLM-werknemers als (frequente) reizigers. De twee bedrijven concentreren zich op het thema ‘run the world’, de wereld ontdekken op je hardloopschoenen.

Als startpunt van de samenwerking én in het kader van de honderdste verjaardag van KLM is vandaag de speciale ASICS KLM100 hardloopschoen gelanceerd. ASICS’ CEO EMEA Alistair Cameron overhandigde de schoen aan KLM’s president-directeur Pieter Elbers.

Hardlopen
De samenwerking met ASICS is een logische stap in KLM’s commitment aan ‘running’. Sinds eind vorig jaar is KLM titelsponsor van de Urban Trail Series en ook sponsort KLM de Dam tot Damloop en de TCS Amsterdam Marathon. KLM is supporter van hardlopen, omdat het gezond, laagdrempelig en een uitstekende manier om de wereld te ontdekken is, zowel dichtbij huis als tijdens een zakentrip of vakantie.

Fit
“Bewegen maakt je fitter, energieker en gelukkiger. Zowel op het werk als daarbuiten. En alleen als je lekker in je vel zit, kun je het beste uit jezelf halen. Ik ben dan ook heel blij met de samenwerking met ASICS, die als doel heeft onze medewerkers en klanten zich fit te laten voelen, een goede ervaring te hebben én de wereld te laten ontdekken door hard te lopen”, aldus Pieter Elbers (president-directeur KLM)