Nieuws

Samenwerking Transavia en reisdagboektool Travel Diaries

Transavia Ventures B.V., het recent opgerichte investeringsfonds van Transavia, heeft een positie weten te bemachtigen binnen start-up Travel Diaries, een web-applicatie waarin reizigers online een dagboek kunnen ontwerpen, delen en bestellen als gedrukt boek. Naast de kapitaalinjectie van €100.000, waarmee Travel Diaries dit jaar nog een mobiele app laat ontwikkelen, gaan de twee bedrijven een strategische samenwerking aan om elkaar te versterken.

Een betere manier om reizen vast te leggen Travel Diaries is de oplossing voor reizigers die op een prettige en laagdrempelige manier hun reizen willen vastleggen én bewaren voor latere momenten. De innovatieve software, waarin je verhalen, foto’s en routekaarten kunt toevoegen in verschillende lay-outs, zorgt ervoor dat je je waant in een écht dagboek op je scherm. Elk hoofdstuk is digitaal te delen als blog en wanneer het online dagboek voltooid is, bestel je het als gedrukt A5-boek met een hard- of softcover. In korte tijd wil de start-up doorgroeien van de huidige 65.000 wereldwijde gebruikers naar de 1 miljoen.

De reisdagboekentool werd opgericht door reisjournalist Veerle Witte, die al vijf jaar de hele wereld rondreist voor titels als National Geographic Traveler. Witte: “Met Travel Diaries wilde ik een betere manier ontwikkelen om reisherinneringen vast te leggen. Fotoboekensoftware biedt vaak geen mogelijkheden om te delen, routekaarten toe te voegen of lange, doorlopende teksten te plaatsen. Blogwebsites en -apps bieden niet altijd de mogelijkheid om een geprint boek te bestellen óf geen creatieve vrijheid in de opmaak hiervan. Travel Diaries brengt het beste van deze twee werelden bij elkaar. Nu zijn we klaar voor een professionaliseringsslag, en Transavia Ventures B.V. is precies de partner die we daarvoor zochten.’

Altijd en overal ter wereld aan je dagboek werken Nico Gielen, Investment Lead van Transavia Ventures, zegt over deze nieuwe samenwerking: “Travel Diaries is een perfect voorbeeld van een start-up met een heel goed team, al enige gerealiseerde omzet en een product met heel veel potentie. Wij helpen daarom graag met het verder opschalen.” Met de investering zal Travel Diaries onder andere de huidige techniek verder doorontwikkelen en een mobiele app bouwen voor iOS en Android zodat gebruikers altijd en overal ter wereld – ook offline – aan hun dagboek kunnen werken. Het is de bedoeling deze app groot naar buiten te brengen op de aankomende Vakantiebeurs, in januari 2020.

Daarnaast zal de start-up volgend jaar een ‘whitelabel’ lanceren, waarmee ze de unieke dagboeksoftware als het ware te huur beschikbaar stellen voor reisorganisaties. Deze kunnen de editor van Travel Diaries, voorzien van hun eigen branding, aanbieden aan hun reizigers en de content die hieruit voorkomt publiceren op hun eigen website. Witte: “Met de whitelabel verreiken reisorganisaties hun customer journey en stimuleren ze hun klanten om verhalen te schrijven over hun reiservaringen. Uiteindelijk bouwen organisaties hiermee een community aan klanten op, die elkaar inspireren met verhalen, foto’s, tips en reisroutes. Daarnaast levert het een grote stroom aan nieuwe websitebezoekers – en potentiële boekers – op, aangezien gebruikers hun verhalen delen met vrienden en familie.”

Een van de eerste potentiële whitelabelklanten is wellicht Transavia zelf. Transavia is Transavia Ventures B.V. begonnen om nieuwe inkomstenbronnen te genereren waarbij er gebruik wordt gemaakt van bijvoorbeeld de commerciële slagkracht van Transavia, zo laat de luchtvaartmaatschappij weten. Transavia ziet het promoten van Travel Diaries bij 10 miljoen passagiers als een enorme stimulans voor de groei van de start-up die volgens Transavia waarschijnlijk nog veel waardevoller is dan onze directe investering.

Maar er liggen nog veel meer plannen op de plank. Witte: “Door de ruim 100.000 reisverhalen van onze gebruikers beter vindbaar te maken en aan te vullen met kwaliteitscontent van ons bloggersteam moet Travel Diaries uitgroeien tot het grootste reisinspiratieplatform van Nederland – en daarbuiten. Er liggen geweldige kansen en uitdagingen, en we zijn er honderd procent klaar voor om die aan te gaan.”

© 2019, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Bärbel Severens aan de slag voor The Travel Club

Volgende bericht

"Dit zal de manier waarop we reizen veranderen..."

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.