Het mag weer, het kan weer, dus we starten weer! De eerste RMC-Meetup sinds maart 2020 staat bij deze in de agenda. BRIL Accountants is donderdag 28 oktober gastheer van de eerste bijeenkomst van de RMC in anderhalf jaar. De bijeenkomst, in het kantoor in Zeist, staat in het teken van twee benchmarks, waarbij (geanonimiseerd) de prestaties van reisbedrijven als benchmark worden gepresenteerd. Tevens presenteert RED Online Marketing een marketing benchmark met adviezen voor post-crisis marketing.

De eerste benchmark gaat nader in op de (gemiddelde) prestaties van touroperators, of om precies te zijn directsellers. In deze geanonimiseerde vergelijking worden directsellers op dezelfde onderdelen vergeleken.


Er wordt onder andere gekeken naar de verlies- en winstrekening, de gemiddelde omzet per fte, de marge per fte, kosten van een gemiddelde fte en naar het rendement. Ook wordt gekeken naar de omzet in verhouding tot de personeelskosten en de kosten ten opzichte van de automatiseringskosten.


‘Bij de verlies- en winstrekening kijken we hoe een touroperator volgens ons zou moeten presteren, we komen ook met aanbevelingen’, zegt Marcel Nijssen, partner-eigenaar bij BRIL Accountants.


Naast deze benchmark zal ook RED Online Marketing de microfoon nemen en hun eigen benchmark presenteren, over ‘marketing in crisistijden’. Wat waren de meeste succesvolle en meest creatieve initiatieven van de afgelopen 18 maanden, en wat zijn de tips om aan succesvolle ‘comeback marketing’ te gaan doen?


Meedoen
Directsellers die alsnog willen meedoen met de benchmark, kunnen zich melden bij Nijssen. Zij dienen hiervoor hun jaarrekening over 2019 en 2020 in te leveren. In ruil hiervoor krijgen zij de beschikking over de complete benchmark, waarmee zij kunnen zien hoe ze presteren ten opzichte van gelijksoortige bedrijven. Uiteraard worden bedrijven in de rapportage niet met naam en toenaam genoemd. ‘We gaan vertrouwelijk met de gegevens om. Deze worden na de benchmark meteen verwijderd. De enige voorwaarde is dat het directsellers zijn met een omzet van minimaal 10 miljoen’, zegt Nijssen. ‘Voor een volledige benchmark rekenen we 345 euro.’

MELD JE HIER AAN!

Daarnaast wordt een iets kleinere benchmark over de retail gepresenteerd. Het basisjaar is hier 2019, het laatste normale jaar voor de coronacrisis. Ook hier wordt gekeken wat bedrijven aan kostenbeheersing hebben gedaan, hoeveel steun zij hebben ontvangen en wat hun schuldpositie is. Vooral de kosten van automatisering en personeel worden onder de loep genomen, de twee grootste kostenposten voor bedrijven.

De RMC-bijeenkomst wordt afgesloten met een wine tasting.


Wat:
 RMC-bijeenkomst bij BRIL Accountants
Voor wie: Reisondernemers, managers & ‘middel’ managers van grote reisorganisaties
Wanneer: donderdag 28 oktober
Waar: Utrechtseweg 75, 3702 AA Zeist
Inloop: vanaf 14.15 uur
Start: presentaties vanaf 15.00 uur
Borrel: borrel begint 17.00 uur, sparkling wine tasting door Henri Bloem
Einde: 19.00 uur


Er is plaats voor maximaal 60 bezoekers. Dus wees er snel bij. Vol = vol. Voorrang wordt gegeven aan de omschreven doelgroep.


Aanmelden voor dit event is alleen voor leden van de Reis Management Club. Nog geen lid? Klik hier: https://www.reismanagementclub.nl/registreren/

MELD JE HIER AAN!