Passagiers met een up-to-date iPhone (iOS11) kunnen vanaf nu makkelijk de weg vinden op de luchthaven door gebruik te maken van de digitale kaart van Apple. Reizigers zien via de app direct waar ze zich bevinden in de terminal. De plattegronden zijn ook te vinden op schiphol.nl/plattegronden en in de Schiphol-app.

Schiphol werkt continu aan duidelijke aanwijzingen en bewegwijzering op de luchthaven via ‘Digital Wayfinding’. Naast een gedetailleerde plattegrond van de hele luchthaven is het ook makkelijker geworden om meer informatie te krijgen over winkels en horecagelegenheden, zoals recensies en foto’s. “We proberen hiermee zoveel mogelijk passagiers te bereiken en een goede beleving te bieden. Dat doen we natuurlijk ook via onze eigen kanalen, maar met de native kaartenapp van Apple hebben we een mogelijk bereik van honderden miljoenen mensen. Het was een grote wens van ons om dit voor elkaar te krijgen”, aldus Edwin Platteel, Product Owner Digital Wayfinding

Smart Airport Data is onderdeel van het Digital Airport Programme van Schiphol. Met dit programma wil Schiphol alle passagiers en luchtvaartmaatschappijen een uitstekende (digitale) bezoekerservaring geven. Door digitale services samen met partners versneld in te voeren, draagt de luchthaven bij aan de efficiency, het welzijn en reisgemak van iedereen die via Schiphol reist. Schiphol heeft de ambitie om Leading Digital Airport te worden.