CoronavirusNieuws

Schiphol opent nieuwe ontsmettingslocaties

Deel dit artikel

Als aanvulling op bestaande coronamaatregelen heeft Schiphol drie nieuwe ontsmettingslocaties waar reizigers onder meer hun persoonlijke spullen, zoals telefoon, paspoort en sleutels kunnen desinfecteren met UV-C licht. Reizigers vinden de drie zogenoemde ‘Sanitising Service’ punten op Schiphol Plaza, in Lounge 2 en tussen Aankomsthal 3 en 4. Hierdoor kunnen zowel bezoekers, aankomende, vertrekkende als overstappende reizigers gebruik maken van de servicepunten.

De Sanitising Service bestaat uit vier gedeelten: in alle gedeelten kunnen reizigers hun handen desinfecteren, spullen schoonmaken met vochtige doekjes en gebruik maken van handcrème. Daarnaast is er een plek waar reizigers hun persoonlijke spullen kunnen desinfecteren met UV-C licht en is er een gedeelte speciaal ingericht voor families. Het familiegedeelte maakt het voor ouders en kinderen gemakkelijk om de service te gebruiken, omdat deze speciaal in hoogte is aangepast en aantrekkelijk is gemaakt voor kinderen.

Duurzaam
De handgel in deze servicepunten is gemaakt van Nederlandse tulpenbollen, die te klein zijn voor de teelt. De handgel is daardoor volledig duurzaam geproduceerd. Ook het UV-apparaat is van Nederlandse bodem. Met regelmaat is een medewerker aanwezig bij de Sanitising Service om gebruikers te verwelkomen en te assisteren, zoals bij het desinfecteren van de spullen met UV-C licht.

Hygiëne
Schiphol werkt er hard aan om de hygiëne van de luchthaven voortdurend naar een hoger niveau te tillen. De afgelopen tijd zijn er al diverse maatregelen op het gebied van hygiëne getroffen. Zo zijn er meer dan 500 hand sanitisers verspreid over de luchthaven geplaatst en worden faciliteiten op de luchthaven waar veel mensen mee in aanraking komen –zoals sanitaire voorzieningen, balies en wachtruimtes- extra goed gereinigd.

Author


Deel dit artikel
Vorige bericht

Klaver: "Iedereen die z'n inkomen verliest moet een ‘crisisinkomen’ van de overheid krijgen"

Volgende bericht

Tenzing Travel onderzoekt samenwerking met retail

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.