Op 1 juli 2018 lanceert Secret Escapes haar nieuwe campagne. De tv-commercial laat een sceptische houding zien die vaak typerend is voor Nederlanders in de hoofdrol. “Hiermee onderstreept Secret Escapes dat de exclusieve reisaanbiedingen op de website misschien onwerkelijk lijken, maar dit niet zijn”, aldus het bedrijf.

De commercial is gebouwd rondom de bekende Nederlandse uitspraak “Het lijkt te mooi om waar te zijn….”. De tv-spot laat een koppel zien dat heerlijk aan het genieten is in een luxe hotelkamer, maar al snel neemt de achterdocht de overhand en is het stel ervan overtuigd dat de deal te mooi is om waar te zijn. Een situatie die typerend is voor Nederlanders: het verlangen naar luxe en meerwaarde, maar het wantrouwen van goede deals. “In plaats van tegen deze gezonde dosis wantrouwen van Nederlanders in te gaan, hebben er een creatieve draai aan gegeven. Secret Escapes is gevat en stijlvol en biedt haar members verbazingwekkende kortingen, hierdoor zijn we ervan overtuigd dat het merk deze boodschap kan uitdragen”, zegt Bas Korsten, Creative Partner van JWT Amsterdam.

“Het doorbreken van de Nederlandse marktconventies is de sleutel om Nederlandse reizigers meer vakantie te kunnen bieden voor hun geld”, aldus Rebecca Allen, Head of Market van Secret Escapes Nederland. “We gaan met trots de uitdaging aan om Nederlanders op een frisse en onderscheidende manier de meerwaarde te bieden waar zij naar op zoek zijn”. Secret Escapes zet nu de eerste stap met haar tv-commercial en bouwt daar een campagne omheen.