Nieuws

SGR: 70.000 gedupeerden in zeven jaar

Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) kreeg van 2010-2017 met 70 faillissementen van aangesloten reisorganisaties te maken. In de afgelopen zeven jaar zijn 70.000 mensen gedupeerd geraakt, die een reis geboekt en betaald hadden. Het SGR laat hiermee weten dat het belangrijk is om bij een SGR-deelnemer te boeken, hierdoor worden gedupeerden volledig schadeloos gesteld.

Het betroffen 55 kleine reisorganisatie met een reisomzet tot 2,5 miljoen, acht middelgrote organisaties met een reisomzet tot 10 miljoen en zeven reisorganisaties met een reisomzet groter dan 10 miljoen euro. Met name 2010 en 2013 waren de jaren waarin de meeste klappen vielen en in totaal keerde het SGR een totaalbedrag van 32 miljoen euro uit aan de gedupeerden.

Erik Jan Reuver (directeur SGR): “Deze cijfers laten zien, waarom het van belang is dat mensen hun droomvakantie boeken bij een reisorganisatie die is aangesloten bij SGR. Mensen spreken niet voor niets vaak over hun droomvakantie en als deze vroegtijdig in duigen valt, is het een geruststelling als je op het SGR kunt terugvallen. Het SGR staat garant voor door de consument vooruitbetaalde reisgelden. Ook zorgt het SGR er bijvoorbeeld voor, dat als de reiziger op de vakantiebestemming is en de reisorganisatie blijkt niet te hebben betaald voor het verblijf of de terugreis, dit toch alsnog door het SGR geregeld wordt en de reiziger kan genieten op zijn vakantiebestemming. Het boeken bij een SGR-reisorganisatie kost niets extra’s, dus ons advies is altijd doen en checken via www.sgr.nl of de reisorganisatie bij het SGR is aangesloten”.

Reageer met Facebook:

Reacties:

1 Comment

  1. 19 april 2018 at 15:11

    Dacht dat voor de afdekking van het financieel risico bij faillissement van een reisorganisatie het van belang was dat de reisorganisatie aangesloten is bij een garantiefonds e.g. SGR. Hetgeen overigens wettelijk verplicht is. SGR voorziet in een behoefte en doet inderdaad heel goed werk. Begrijp overigens niet goed waarom de ANVR in dit verband in een adem met SGR genoemd wordt.

Vorige bericht

Groen licht voor Lelystad Airport

Volgende bericht

Culinaire KLM-service nu ook op vluchten naar Tokyo

Auteur

Sharon Evers

Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."