Singapore Airlines heeft gisteren haar nieuwe digitale innovatielaboratorium, bekend onder de naam KrisLab, formeel geopend als onderdeel van het omvangrijke investeringsprogramma van de SIA Group om het ’s werelds toonaangevende digitale luchtvaartmaatschappij te maken.

De onthulling van KrisLab is in lijn met de Digital Innovation Blueprint van de luchtvaartmaatschappij die werd gelanceerd in 2018. Onder de blauwdruk werkt SIA aan de ontwikkeling van de digitale luchtvaart- en reistechnologiegemeenschap in Singapore, door middel van samenwerkingsverbanden met organisaties zoals Agency for Science, Technology and Research (A*STAR), National University of Singapore (NUS) en andere partners, samen met steun van de Civil Aviation Authority van Singapore (CAAS) en de Economic Development Board (EDB).

De opening van KrisLab in de SIA Group Sports Club werd geleid door minister van Handel en Industrie, de heer Chan Chun Sing, in aanwezigheid van vertegenwoordigers van belangrijke partnerorganisaties. KrisLab fungeert als een gezamenlijke werkruimte voor medewerkers van SIA Group om innovatieve ideeën te ontwikkelen en samen te innoveren met externe partners, start-ups, gevestigde incubators en accelerators, waardoor de SIA Group digitalisering en technologie volledig kan omarmen in alle aspecten van haar bedrijfsactiviteiten.

Onder meer technologie zoals blockchain, mixed reality-apparaten, kunstmatige intelligentie en data-analyse worden door medewerkers gebruikt en verkend bij het ontwikkelen van hun digitale initiatieven. “De lancering van KrisLab is een belangrijke stap voorwaarts in onze reis naar digitale transformatie en kadert in onze ambitie om de leidende digitale luchtvaartmaatschappij ter wereld te worden”, aldus de CEO van Singapore Airlines, de heer Goh Choon Phong. “We zijn volledig toegewijd aan het verder verbeteren van onze digitale mogelijkheden door de juiste tools en infrastructuur te bieden voor medewerkers om hun ideeën te ontwikkelen, en om samen te werken met externe partners en start-ups om zakelijke uitdagingen op te lossen.”