De Hotelbeds Group en Singapore Airlines (SIA) hebben een overeenkomst gesloten, waardoor Singapore Airlines via haar website pakketreizen gaat aanbieden. Kardien de Werker (Sales & Communications Manager Benelux Singapore Airlines) laat desgevraagd aan TravelPro weten dat het nog niet duidelijk is wanneer het mogelijk is om via de Nederlandse website van Singapore Airlines pakketreizen te boeken. “Er wordt getest in Australië en wanneer het een succes is, dan zal het verder worden uitgerold.

De nieuwe samenwerking stelt Singapore Airlines in staat om haar klanten, via haar eigen website en middels het dynamic packaging systeem van de Hotelbeds Group, de mogelijkheid te bieden zelf een pakket samen te stellen. Consumenten hebben daarbij de keuze uit het realtime vluchtaanbod van de luchtvaartmaatschappij en meer dan 170.000 hotels die via de Hotelbeds Group worden aangeboden. Om het pakket compleet te maken is er tevens de keuze uit ruim 18.000 activiteiten, waaronder toegangskaartjes voor themaparken en musea.

“Voor ons is het een big deal en wanneer het in Nederland wordt uitgerold zullen we het richting de consument gaan promoten. In feite volgen wij in dit verhaal, want andere partijen bieden deze mogelijkheid al meerdere jaren aan”, aldus De Werker. KLM biedt sinds begin 2015 pakketreizen aan via haar eigen website waarop je ook Air Miles kan inwisselen voor korting.

Singapore Airlines laat weten dat het boeken van een pakket eenvoudig zal zijn via haar eigen website. Daarnaast wordt het boeken van een pakket via de website van de airline extra aantrekkelijk gemaakt doordat klanten ook KrisFlyer-miles kunnen verdienen op de totale pakketwaarde die is gekocht.

De optie tot het boeken van een pakket via de website van Singapore Airlines wordt geleidelijk beschikbaar gesteld op de website van de luchtvaartmaatschappij in Singapore en andere delen van Azië, evenals Europa, India en Noord-Amerika. De introductie zal plaatsvinden op de Australische markt en naar verwachting wordt het in meer dan twintig markten uitgerold.

Sam Turner, directeur verkoop en sourcing bij de Hotelbeds Group laat weten blij te zijn met de nieuwe samenwerking. “We kijken ernaar uit om klanten van Singapore Airlines een enorm breed portfolio te bieden aan accommodaties naast een naadloze boekingservaring.” Campbell Wilson (SIA’s Senior Vice President Sales & Marketing) laat op zijn beurt ook weten blij te zijn met de nieuwe samenwerking. “Door middel van het dynamic packaging systeem van Hotelbeds Group kunnen we onze klanten nu de extra mogelijkheid bieden een pakket te boeken tegen de beste prijs.”