In Safaripark Beekse Bergen vond zondag jl. de finale plaats van South African Tourism’s Spot The Big 5 actie. De nerveuze winnaars van de dagprijzen en wildcards kwamen bijeen om van de jury te horen wie de gelukkige winnaars van de vijf safari reizen waren. De actie is een groot succes geweest. Met bijna 1000 inzendingen en 415.000 pageviews had de jury haar handen vol aan het kiezen van de winnaars.

Het begon allemaal op 25 oktober met een guerrilla actie in Amsterdam, waarbij Eddy Zoey de stad verkende per jeep en zo de Big 5 spotte aan de hand van pootafdrukken en uitwerpselen. Rotterdam, Groningen, Eindhoven en Den Haag waren vervolgens aan de beurt. Alle aanwijzingen leidden het publiek naar www.SpotTheBig5.nu, waar iedereen opgeroepen werd om een eigen filmpje of foto te delen.

Creatief met thema
De creatieve invulling was aan de deelnemers zelf: laat zien hoe jij de Big 5 hebt gespot in jouw omgeving. South African Tourism was blij verrast met alle enorm creatieve en originele inzendingen die binnen kwamen. Van Big 5 gelakte nagels, tot geschminkte gezichten en van zelfgemaakte korte films tot hele verkleedpartijen, Nederland is echt losgegaan met het thema Spot The Big 5!

Dagwinnaars en Wildcards
Tien dagen lang is elke dag een dagwinnaar bekend gemaakt. Deze mensen hebben sowieso een reischeque van 200 euro gekregen van NRV Holiday en twee entreekaarten voor Safaripark Beekse Bergen. Op vrijdag 4 november kregen nog eens vijf gelukkige deelnemers een Wildcard toebedeeld. Zij kregen een overnachting in het Rangercamp van Safaripark Beekse Bergen. Alle vijftien winnaars maakten kans op de vijf volledig verzorgde safari reizen voor twee personen van NRV Holiday.

Hoofdprijswinnaars
Nadat alle winnaars gisteren hun al behaalde prijzen in ontvangst namen van de Zuid-Afrikaanse ambassadeur, Peter Goosen, was het wachten op het grote moment daar. Na lang beraad heeft de jury besloten de volgende inzendingen een reis naar Zuid-Afrika te geven: Sietske van Leeuwen met haar inzending de “Swinging Jungle Band” (wildcard), Robert Glebbeek met de inzending van hem en zijn zoontje “familie Glebbeek gaat op safari naar Zuid-Afrika” (wildcard), Marilou Moll, met haar filmpje “Big 5@ Museumplein Amsterdam” (Dagwinnaar 4), Maarten van Asch en vriendin Daphne van Dijk met “wij laten ons op handen dragen en gaan in stijl op zoek naar de Big 5!” (Dagwinnaar 1) en last, but not least, Sofie Schellekens met haar creatieve filmpje “Big Five in Amsterdam” (Dagwinnaar 9).

Resultaten
De Spot The Big 5 actie kreeg in totaal bijna 1000 inzendingen en meer dan 415.000 pageviews. De filmpjes van Eddy Zoey zijn 240.000 keer bekeken en het nieuwe platform, www.mijnzuidafrika.nl, heeft er meer dan 550 nieuwe leden bij.

MijnZuidAfrika.nl
Met de Spot The Big Five campagne is Zuid-Afrika als safari bestemming weer goed op de kaart gezet. Maar de campagne betekende ook een extra feestelijke ‘opening’ van MijnZuidAfrika.nl, de nieuwe community van South African Tourism. MijnZuidAfrika.nl is dé community waar reizigers en locals met elkaar foto’s, tips, vragen en verhalen kunnen uitwisselen over Zuid-Afrika. De Nederlandse reiswereld heeft jarenlange ervaring in het organiseren van reizen naar Zuid-Afrika. Zij delen graag hun verhalen en tips en zijn natuurlijk ook vertegenwoordigd op MijnZuidAfrika.nl. Met MijnZuidAfrika.nl wil South African Tourism in de persoonlijke informatiebehoefte van reizigers voorzien.