Nieuws

Start-up Favoroute.com groeit met crowdfunding en interactieve gids

De Nederlandse reisstart-up Favoroute.com heeft in twee maanden middels crowdfunding het maximum bedrag van € 115.000 opgehaald; 230% van het minimum bedrag. Met dit bedrag wil Favoroute de reiswereld veranderen door reizigers (amateur of professioneel) zelf een interactieve reisgids te laten bouwen.

Het gehele bedrag is opgehaald via crowdfundingplatfom Leapfunder. “We hadden niet verwacht dat we zo snel het geld binnen zouden halen, maar natuurlijk wel gehoopt!”, aldus oprichtster van Favoroute, Frederieke Wolter. “We zijn nu bijna drie jaar bezig en dit geeft net het zetje in de rug wat we nodig hebben om verder te komen”.

Bij Favoroute is het sinds deze zomer mogelijk om via een zelfgebouwde tool een reisgids te bouwen met routes, kaarten, spots en foto’s, vanuit eigen informatie of die van professionals. Deze reisgidsen kunnen op reis via de mobiele app geraadpleegd worden, zodat het als vervanging van de papieren gids kan gelden. Daarnaast is het in de nabije toekomst ook mogelijk om de reisgids af te laten drukken en het in boekvorm mee te nemen. Favoroute is hiermee naar eigen zeggen het eerste platform dat het mogelijk maakt om een persoonlijke reisgids samen te stellen op basis van professionele content.

De bestemmingsinformatie wordt samengesteld door professionele reisbloggers en reisjournalisten (Travel Designers). Deze Travel Designers verkopen (onderdelen van) hun gidsen met daarin hun favoriete routes, dagbeschrijvingen, stedentrips en hotspots. “Op het moment zijn er 75 Nederlandse Travel Designers bij ons aangesloten om de content te schrijven en zijn ook de eerste bloggers uit de Verenigde Staten geïnteresseerd om samen te werken”, aldus Frederieke Wolter. “Daarnaast verwachten we begin volgend jaar ook contacten te hebben in grote markten als Duitsland en het Verenigd Koninkrijk”.

Favoroute is gelanceerd op 17 juli jongstleden, heeft inmiddels haar 13.000e bezoeker verwelkomt en heeft de eerste versie van de Android App in de Google Play Store staan. Vanaf januari 2015 is ook de iOS app beschikbaar. Met het opgehaalde geld zal Favoroute investeren in het doorontwikkelen van de apps (Android en iOS), het payment platform en investeren in marketing doeleinden.

Reageer met Facebook:

Reacties:

1 Comment

Vorige bericht

Cathay Pacific showt nieuw paradepaardje op Schiphol

Volgende bericht

Turkije past geldigheidsduur paspoort en ID-kaart aan

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.