TUI Aviation, dat de vijf vrijetijdsluchtvaartmaatschappijen van de groep in het Verenigd Koninkrijk, België, Scandinavië, Nederland en Duitsland omvat, creëert een nieuw organisatiemodel en brengt wijzigingen aan in managementfuncties. Daarnaast zal de TUI Group de integratie van haar luchtvaartmaatschappijen met de bronmarktorganisaties verder intensiveren. Naast het verhogen van de efficiëntie en de investering in de Boeing 737 MAX-vliegtuigen, zullen passagiers profiteren van tal van andere innovaties.

“Onze luchtvaartmaatschappijen hebben te maken met een steeds hevigere concurrentie met zowel traditionele luchtvaartmaatschappijen als low-cost maatschappijen. Als gevolg van deze concurrentie zijn er recentelijk talrijke luchtvaartmaatschappijen in de problemen gekomen of zelfs failliet gegaan, wat de beschikbaarheid van capaciteit van derden aantast. Deze structurele ontwikkeling onderstreept het belang van onze interne luchtvaartmogelijkheden, zodat we de belangrijkste vluchtcapaciteitseisen voor onze touroperators kunnen dekken en ook nieuwe bestemmingen, zoals Kaapverdië kunnen uitbreiden en bestaande bestemmingen kunnen blijven ontwikkelen”, aldus Kenton Jarvis , Chief Executive Officer van TUI Aviation.

Jarvis heeft TUI Aviation geherstructureerd om meer integratie te creëren en vertrouwt op een sterk managementteam. Marco Ciomperlik wordt Chief Operations Officer en zal verantwoordelijk zijn voor Engineering & Maintenance, Supplier Management & Procurement, Inflight Services en Aviation IT. Jill Nye is onlangs benoemd als Director Inflight Services. Zij zal instaan ​​voor de inflight-services, productselectie en logistiek in nauwe coördinatie met de bronmarkten. Geert Somers is nieuw aangesteld als Director Engineering & Maintenance, verantwoordelijk voor alle onderhoudswerkzaamheden voor de luchtvaartmaatschappijen en voor Supplier Management & Procurement. Isabelle Droll wordt de verantwoordelijke directeur voor Aviation IT.

Dawn Wilson zal vanaf 1 januari 2019 de Northern Region Airlines als Managing Director overnemen. Zij zal rechtstreeks rapporteren aan Kenton Jarvis. Ze heeft vele jaren ervaring bij TUI in zowel luchtvaart als operations en is nu hoofd van de luchtvaartmaatschappijen in het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië. Oliver Lackmann wordt de enige Managing Director van TUI fly Germany, die ook rapporteert aan Kenton. Hij werd in maart 2018 benoemd tot Managing Director en Accountable Manager bij TUI fly Germany. Gunther Hofmann blijft aan als Managing Director van TUI fly Belgium en TUI Netherlands airlines. Dawn Wilson wordt Director Airline Operations. Oliver Lackmann neemt de rol van Group Director Flight Operations over, inclusief Compliance & Safety Management. Gunther Hofmann blijft verantwoordelijk voor grondactiviteiten in de hele groep.

“Naadloze interactie tussen exploitanten en gebruikers van de luchtvaartdiensten van de TUI Group is essentieel voor het bereiken van een efficiënt luchtvaartnetwerk. Alle drie de directeuren van Aviation zijn nu geïntegreerd in de bronmarktraden voor Noord-, Midden- en West-regio’s. Dit zal ons de mogelijkheid bieden om de samenwerking verder te verbeteren en meer efficiëntie te bereiken door samen te werken en uiteindelijk de klanttevredenheid te verhogen”, aldus Jarvis.