Het ledental van de ANVR is in de eerste zes maanden van dit jaar met bijna 2% gestegen, dat meldt de brancheorganisatie op haar website. Daar waar het aantal reisagenten en luchtvaartagenten – na daling in eerdere jaren – ongewijzigd is gebleven, groeit het aantal touroperatorleden gestaag door.

“De afgelopen jaren is het aantal touroperatorleden bij de ANVR al met meer dan 30% gestegen. Ook het afgelopen half jaar zijn er weer veel nieuwe partijen bijgekomen. En dan hebben we ook nog aardig wat dossiers in behandeling op dit moment. Het ziet er dus meer dan goed uit voor 2019”, zegt Frank Oostdam, directeur en voorzitter van de ANVR.

“Bij veel andere verenigingen zie je de ledenaantallen juist teruglopen. Wij horen terug van de ondernemers die ANVR-lid willen worden dat ze dat – naast onze inspanningen op het gebied van lobby en belangenbehartiging – vooral ook doen vanwege de waarde van het ANVR-logo richting de consument. Dat vinden we hartstikke mooi om te horen natuurlijk. Om de waarde van het logo verder te versterken, gaan we het komende half jaar onder meer aan de slag met een traject van certificering van het logo. Dat biedt ondernemers in reizen nog meer mogelijkheden om hun toegevoegde waarde via het ANVR-logo aan de consument en reiziger duidelijk te maken”, aldus Oostdam.