Sinds ruim een jaar krijgen de online bezoekers van Stip Reizen en BBI Reizen meteen antwoord op hun vragen: de chatapplicatie van Livecom valt in de smaak. Ook Stip Reizen is enthousiast. ‘Dankzij chat hebben we er een nieuwe groep klanten bij.’

Voor Stip Reizen is contact met de online bezoeker van aanzienlijk belang: een grote meerderheid van de klanten boekt rechtstreeks via internet. ‘Onze websites zijn natuurlijk onze winkels,’ zegt Rebecca Brock, marketingmanager van Stip Reizen BV. ‘Maar op internet dreigt persoonlijk contact juist weg te vallen. Dat is voor een stedentrip niet zo erg, maar voor complexere reizen vraagt de klant meer aandacht. Een cruise van zo’n 1.500 euro vereist een hoger serviceniveau.’

Toen de drie maanden durende chatpilot van start ging in juni 2009, verwachtte Stip Reizen een daling in het aantal telefoontjes en e-mails. Dat bleek niet het geval: dankzij de Livecom-chat bereikte de reisorganisatie opeens een andere doelgroep. Brock: ‘Deze mensen vinden contact via e-mail of telefoon te hoogdrempelig. Dankzij chat kunnen we ze te woord staan, wat ons erg verheugt.’

Na de pilot ging Stip Reizen definitief in zee met Livecom. ‘De applicatie is zo gebruiksvriendelijk en zo makkelijk te implementeren,’ zegt Brock. ‘Na een uitleg van vijf minuten konden onze servicemedewerkers al van start. De chatapplicatie voldoet perfect aan onze eisen.’ Om de communicatiestroom in nóg betere banen te leiden, gaat Stip Reizen binnenkort aan de slag met de volledige Livecom 6G Suite, inclusief de e-mail response module en het selfservice-systeem.