Stip Reizen lanceert eind april, in het verlengde van hun continue ontwikkeling, een nieuw reismerk en concept: StipvandeDag.nl.

Met dit platform wil Stip Reizen de mogelijkheid bieden om producten ook actiematig, via een ander kanaal dan hun overige reismerken, onder de aandacht van de consument te brengen. StipvandeDag.nl komt dagelijks (24 uur boekbaar) met één aanbieding die voldoet aan het verwachtingspatroon van hun gasten. “Het aanbod omvat uitsluitend zeer scherp geprijsde en unieke reisarrangementen, waarbij niet alleen zeer laagdrempelige autovakanties worden aangeboden, maar ook met enige regelmaat strandvakanties, cruises etc”, zegt Fred Verlinden, CEO Stip Reizen BV. “Voor dit concept is een nieuwe website ontwikkeld, waar uitsluitend deze ene aanbieding gecommuniceerd zal worden. Wel zal er een duidelijke relatie gelegd worden met ons hoofdmerk Stip Reizen.”

Aankoopgedrag
Eén van de belangrijkste redenen om StipvandDag.nl te starten is het veranderende aankoopgedrag van de consument. Hij boekt namelijk steeds vaker via alternatieve wegen een vakantie. “Impulsaankoopgedrag speelt daarbij een zeer belangrijke rol. Niet alleen voor de hoofdvakantie, maar vooral voor het tussendoortje. Hoewel Stip Reizen zich altijd al geprofileerd heeft als snelle en flexibele reisorganisatie, en hier dus al op inspeelde, willen we, door het lanceren van het nieuwe concept StipvandeDag.nl, hier nog meer op inspelen.”

Focus
De aanbieding wordt door Stip Reizen vanaf eind april gecommuniceerd via de database, die inmiddels 1,3 miljoen emailadressen bevat. Daarnaast zal er ondersteuning plaatsvinden via diverse andere marketingkanalen “De focus van de acties is gericht op volume in- en verkoop. Het concept is uitgebreid getest binnen ons database en leverde verrassende resultaten op”, zegt Verlinden tegen TravelPro.