Onbeach.nl, de populaire portal vol informatie en nieuws over de beste jongerenstranden van Europa, heeft recentelijk een flinke facelift ondergaan. De vormgeving van de website is drastisch aangepakt en er zijn veel vernieuwende functionaliteiten toegevoegd.

Met de zomervakantie in aantocht verwacht Onbeach met haar nieuwe site dagelijks meer dan duizend bezoekers te trekken, op zoek naar actuele informatie over hun favoriete stranden. Om het aantal bezoekers op de website te verhogen, is flink geïnvesteerd in de bouw van nieuwe toepassingen. Hierbij is vooral gelet op interactie met jongeren. Zo treffen ze op elke strandpagina een prikbord aan waarop een oproep of mededeling kan worden achtergelaten. Ook is de website verrijkt met talloze evenementenkalenders, enkele live cams en het actuele weer van alle stranden. Via de site is het mogelijk online tijdschriften te bestellen en te luisteren naar streaming radio van SlamFM tijdens het surfen. De informatie op de website is onderverdeeld in vier, voor jongeren aansprekende thema’s: Sports, Night, Beach en Love. Door de vele top-5 en -10 lijsten is het navigeren over de site erg eenvoudig gemaakt.

Sprekend design
Bij het re-design is vooral gelet op een aansprekend, kleurrijk ontwerp, dat zich duidelijk onderscheidt van andere websites. Door de vele banners van reisaanbieders zijn de kleuren van het logo en huisstijl met opzet in zachte retro-tinten ontworpen. Verder wordt er veel gebruik gemaakt van modern artwork en professionele fotografie. Nu de eerste fase is afgerond, wordt gekeken naar mogelijkheden om de website verder uit te breiden. Hierbij wordt gedacht aan nieuwe functionaliteiten als foto- en video-sharing en evenementenkalenders met kaartverkoopmogelijkheid. Naast bestaande samenwerking met reisaanbieders als Gogo en Sunweb en de radiozender SlamFM, zullen de komende tijd meer samenwerkingen worden opgestart met trendy jongerenmerken.