Sudtours heeft op onlangs haar volledig vernieuwde boekingsomgeving voor reisagenten gelanceerd. Het systeem, beter bekend als Sudtours Online, stelt de reisagent in de gelegenheid nog sneller en eenvoudiger te zoeken in én te boeken uit het brede aanbod zonvakanties van Sudtours. Met het nieuwe systeem zal Sudtours de reisagent meer en meer tegemoet komen in de wensen en behoeften van de reisagent. Die verwacht snelheid, overzicht en duidelijke prijsopbouw. “What you see is what you get” is het credo.

Sudtours, sinds 1 november 2008 onderdeel van Sundio Group, timmert hierbij behoorlijk aan de weg. “Natuurlijk voldeed het oude systeem, maar tijden veranderen, de eisen die gesteld worden aan een systeem worden steeds hoger, dus zal je hier als touroperator goed om moeten anticiperen”, stelt Christian Bovenhorst, Manager Retail van Sundio Group. “Trage systemen, boekingen die niet online kunnen worden afgemaakt, niet online kunnen worden gewijzigd en/of geannuleerd kunnen echt niet meer. We hebben al tijden weinig tot geen wachttijden meer op ons Contact Center, maar we streven naar een perfect functionerend boekingssysteem, waardoor we alleen nog maar worden gebeld of gemaild worden als dat echt nodig is.” Na wat kleine aanpassingen aan het vernieuwde Sudtours Online draait het nu op volle toeren. Sudtours is hiermee dan ook klaar voor het komende boekingsseizoen.

Het nieuwe systeem van Sudtours, bij de reisagent beter bekend als Sudtours Online, biedt de reisagent een aantal handige, nieuwe verbeteringen. Google Maps in de accommodatiepagina’s, zoektechniek van bekende zoekmachines, weersverwachtingen voor de betreffende bestemmingen, overzichtelijke prijstabellen, een selfservice pagina (Mijn Sudtours) waarin alle boekingen op te roepen, te wijzigen en te annuleren zijn. “Sudtours biedt de reisagent de mogelijkheid om vele wijzigingen kosteloos door te voeren tot 5 dagen voor vertrek, zonder kosten. Waarom de reisagent en de klant straffen voor een aanpassing, die volledig online wordt doorgevoerd? Die service bieden we graag en hier wordt dan ook gretig gebruik van gemaakt”, zegt Bovenhorst.

De komende maanden zullen nieuwe updates worden gedraaid, waardoor het systeem nog beter wordt dan het op dit moment al is. Denk hierbij aan klantbeoordelingen op de site, chatten met medewerkers van Sudtours tijdens het zoek & boekproces, meer zoekfuncties, verder geperfectioneerde zoekresultaten en beter integratie van een aantal onderdelen van de website.