De Sundio Group brengt voor zomer 2011 geen brochures meer uit voor het jongerenmerk TraXs. ‘We hebben het merk TraXs nu vier jaar gevoerd. De eerste twee jaar ging het vrij goed, maar de laatste twee jaar zagen we toch een kentering in de boekingen. Uit de praktijk blijkt dat dit merk te weinig rendement oplevert, niet hard genoeg groeit en ons teveel tijd en werk kost. We verkochten het aanbod wel via de reisbureaus, maar niet genoeg dus. Jammer, maar blijkbaar is dit toch geen retailproduct’, stelt Christian Bovenhorst, Manager Retail bij de Sundio Group. ‘Voor 2011 ligt qua retail onze focus nu volledig op Sudtours.’ De reden om te stoppen met TraXs ligt niet in het feit dat TUI Nederland voor 2011 ook met een jongerenlabel komt en Sundio vreest voor concurrentie op dat gebied. ‘Daar kijken we niet naar. De beslissing om te stoppen met TraXs was al genomen voordat bekend werd dat TUI zich ook op de jongeren ging richten’, aldus Bovenhorst.