Nieuws

Sunny Cars: extra kosten direct inzichtelijk

Deel dit artikel

Sunny Cars laat weten dat het eventuele lokale toeslagen direct inzichtelijk maakt in haar B2B reserveringssysteem. Daarmee kunnen reisagenten in een oogopslag zien wat de totale kosten van de huurauto zijn, opgesplitst in pre-paid aan Sunny Cars en extra´s ter plaatse. Sunny Cars zegt hiermee voorop te lopen in de autohuursector wat betreft transparantie.

Tot nu toe was het zo dat reisagenten tijdens het boekingsproces zelf moesten controleren of er bijkomende kosten waren voor de klant en wat de hoogte hiervan was. Dat is nu volgens Sunny Cars een stuk overzichtelijker geworden. Voortaan wordt met een vinkje de huurprijs inclusief alle lokale extra´s die van toepassing zijn voor de huursituatie van de klant getoond. Met deze nieuwe functie wordt het volgens Sunny Cars nóg gemakkelijker auto’s met elkaar te vergelijken, omdat de totaalkosten direct zichtbaar zijn. De kosten voor deze extra´s verschillen nog weleens per verhuurder waardoor het kan zijn dat een auto die op het oog duurder is toch goedkoper uitvalt omdat de kosten ter plaatse lager zijn.

Hans Knottnerus, General Manager Nederland & België bij Sunny Cars, over de nieuwe functie in het reserveringssysteem: “Door de extra kosten duidelijker aan te geven in het boekingssysteem willen we ons product nog helderder maken. De autohuursector staat niet bepaald bekend als doorzichtig en wij proberen daar al jaren een positieve uitzondering op te zijn. Met deze nieuwe functie wordt dat nog maar eens bevestigd. Wat ons betreft zien we andere verhuurders graag ons voorbeeld volgen, zodat de gehele sector in een beter daglicht komt te staan. Ik ben ervan overtuigd dat een positiever imago nog veel meer vakantiegangers zal bewegen een auto te huren, iets wat alle verhuurders ten goede zal komen. Dat een helder product en goede service worden gewaardeerd, zien wij jaar na jaar terug in onze groeicijfers.


Deel dit artikel
Vorige bericht

Advies gesloten Schipholtunnel: Pak de trein

Volgende bericht

Ruim 766.000 gedupeerde passagiers door stakingen

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.