Zacht gekookt eitje, croissants, koffie en thee, jus d’orange, een krantje, veel ‘sunny fruit’ en dat allemaal opgediend en uitgeserveerd door Hans Knottnerus, Algemeen Directeur Sunny Cars Nederland en België.

Dit zogenaamde ‘vroegboek-ontbijt’ viel HI Reisbureau Mathé de Groot in Wormer afgelopen maandag om 09.00 ten deel. Het was niet alleen een ludieke start van de dag voor het reisbureau, maar vooral ook de start van het advies van Sunny Cars aan de reiswereld om hun klanten tijdig een huurauto te laten reserveren. Uiteindelijk is het de reisagent die de klant moet overtuigen dat het huren van een auto bij Sunny Cars niet alleen een voordelige optie is door de ‘all-inclusive’ prijsstelling, maar vooral een probleemloze manier is om de vakantieauto tijdig vast te leggen.

Vroegboekingen Sunny Cars biedt klanten van de reisbureaus de mogelijkheid om de huurauto gratis te annuleren, mits de reservering is gedaan tussen 1 november 2010 en 31 januari 2011. Hiermee wil de internationale bemiddelaar reisagenten helpen om vroegboekingen te stimuleren en zo te voorkomen dat de klant later geconfronteerd worden met eventuele teleurstellingen. Hoe kun je dat beter symboliseren dan door de werkdag te starten met een vroeg ontbijt?Ontbijtcateraar voor 1 dag, Hans Knottnerus: ‘Het is belangrijk dat reisagenten ook op de hoogte zijn van onze gratis flexservice, die hen in staat stelt aarzelende klanten te overtuigen tijdig een huurauto te regelen. Het zal ook komend jaar voor populaire vakantiebestemmingen hier en daar lastig worden om op’ last minute basis’ een huurauto te reserveren, vooral in het hoogseizoen. Deze flexservice geeft de klant uiteindelijk de gelegenheid om tot vier uur voor aanvang van de huurperiode kosteloos de reservering te wijzigen. En het geeft de reisagent een extra argument in handen de klant te overtuigen om zo vroeg mogelijk een auto te reserveren’.