Tenzing Travel start vanaf 6 april met een spaarsysteem: Tenzing Miles. “Het belonen van de reisagent doen we al jaren, maar vooral ad hoc. Spontaan verzonnen we de leukste acties, maar reisagenten krijgen er zoveel voorgeschoteld dat het voor hen erg lastig moet zijn om het allemaal te onthouden. Naast het belonen, willen we reisagenten ook informeren en enthousiast maken over onze producten. Daarom hebben we ervoor gekozen om het simpel en overzichtelijk te maken door alle acties en communicatie te bundelen op één platform: Tenzing Miles”, zegt Hans de Wilde (directeur/eigenaar Tenzing Travel).

Tenzing Miles is dus een loyaliteitssysteem, hoe loyaler je bent aan de reisorganisatie hoe meer miles je kan bijschrijven. Patrick Goorhuis (Retail Sales Executive bij Tenzing Travel): “Een reisbureau of ZRA spaart miles op basis van gerealiseerde omzet, maar kan ook miles verdienen voor juist beantwoorde vragen uit de kennisquiz die we elke maand op hetzelfde platform plaatsen.” De Wilde: “Hiermee stimuleren we onze kennisoverdracht aan de reisagent. Dat vinden we namelijk erg belangrijk. We weten dat er veel behoefte is aan kennis, daarom houden we ook regelmatig informatieavonden. Maar voor reisagenten is het logistiek gezien niet altijd haalbaar om aanwezig te zijn op zo’n avond. Daarom willen we onze kennisoverdracht toegankelijker maken door online een kennisquiz te lanceren.” Goorhuis vult aan: “We blijven onze informatieavonden wel organiseren, want dit blijft toch de beste manier om persoonlijk met de reisagent in contact te zijn. Tenzing Miles geeft ons ook de mogelijkheid om de aanwezigheid van deze avonden te stimuleren door bijvoorbeeld extra miles uit te keren.”

Lees meer over Tenzing Miles in TravelPro 14 van 6 april.