Door de ANVR is gisteren een snelle peiling gehouden onder de leden om te bezien waar de uitdagingen liggen wat betreft repatriëring van Nederlanders terug naar huis.

Uit de inventarisatie is gebleken dat het nog zo’n kleine 2.000 klanten van ANVR-reisorganisaties zijn (die een pakketreis hebben geboekt, maar ook ticket-only’s en zakenreizigers) waarvoor op dit moment nog geen duidelijkheid is over de terugvlucht naar Nederland. Met name de verre bestemmingen Nieuw Zeeland en Australië, maar ook Indonesië en Suriname, staan met wat grotere aantallen klanten, voor een uitdaging.

KLM
“We hebben veel reacties gehad van ANVR-leden. Deze informatie is verwerkt en gedeeld met KLM Nederland. KLM bekijkt mede op basis hiervan of en waar (extra) vluchten nodig, maar ook mogelijk zijn, omdat in een rap tempo overheden luchtruimen sluiten. Dat maakt het moeilijker klanten terug te halen. Indien er vluchtaanpassingen komen, wordt dit opgenomen in de reguliere boekingsmogelijkheden. Reisondernemingen wordt verzocht de website en socialmedia van KLM in de gaten te houden”, aldus de ANVR.

Bel niet
Voor reisondernemingen: Bel niet met KLM over de vraag of en wanneer er voor een bepaalde bestemming extra vluchtmogelijkheden komen. Het spreekt voor zich dat wij als ANVR geen deelnemerslijsten en updates meer hoeven te ontvangen.