ThalysAmadeus en Thalys gaan de handen inéén slaan. De Thalys services zullen via het wereldwijde distributiesysteem van Amadeus worden aangeboden. Deze overeenkomst is een stap voorwaarts in de strategie van Thalys om het internationale distributiebereik uit te breiden, nieuwe marktsegmenten te bereiken en tegelijkertijd de distributie buiten de traditionele kanalen te verbeteren. De samenwerking tussen beide partijen zal van start gaan in Duitsland, waarna de Nederlandse markt volgt.

Gebruikers van Amadeus Selling Platform en Amadeus e-Travel Management krijgen toegang tot het volledige aanbod aan Thalys tarieven, inclusief onderhandelde corporate tarieven, tijdschema’s en beschikbaarheid. Op deze manier kunnen de hogesnelheidsservices van Thalys effectief vergeleken worden met vluchten op bepaalde routes. Thalys zal worden gepresenteerd als een goed alternatief voor vliegreizen, waardoor treinreizen meer onder de aandacht komen en reizigers meer keuzes en transparantie krijgen.

“Met de toevoeging van Thalys aan het mondiale distributiesysteem van Amadeus, blijven we bouwen aan het meest complete en relevante spooraanbod voor de reisbureaubranche. We zijn er trots op dat Amadeus het enige multi-channel distributieplatform, gespecialiseerd in treinreizen, heeft dat spoorwegmaatschappijen helpt hun internationale distributie uit te breiden”, aldus Thomas Drexler, Director Amadeus Rail.

Scheherazade Zekri-Chevallet, Chief Commercial en Marketing Officer van Thalys, voegt daar aan toe: “We zijn blij met Amadeus te gaan werken als onze distributiepartner voor reisbureaus en bedrijven. Deze samenwerking maakt het voor ons mogelijk om te concurreren met short-haul vliegreizen, door de toegang voor reisagenten tot onze gepubliceerde- en bedrijfstarieven en tijdschema’s te vergemakkelijken, terwijl het Thalys toegang geeft tot nieuwe omzetkansen.”