Met haar nieuwe campagne ‘Durf’ wil Thalys de originaliteit van Brussel, Parijs, Amsterdam en Keulen in de kijker zetten en benadrukken dat deze bestemmingen dicht bij huis telkens nieuwe ervaringen opleveren. Daarnaast wordt ook het plezier van face to face contact tussen zakenreizigers benadrukt.

Zelf schrijft het bedrijf dat het Europeanen opnieuw samenbrengt in haar nieuwe, gedurfde campagne rond haar belangrijkste bestemmingen. Via de campagne, gecoördineerd in samenwerking met marketingagentschap DDB, stelt Thalys dat ook dichtbij huis van alles te beleven is.

‘Thalys maakt reizigers duidelijk dat ze niet ver hoeven te reizen om er even tussenuit te zijn. Reizen is het (her)ontdekken van kleine dingen, de bijzonderheden van onze buren die zo dicht bij ons staan en toch zo verschillend zijn. Met deze campagne zet Thalys de originaliteit van Brussel, Parijs, Amsterdam en Keulen in de kijker, unieke bestemmingen dicht bij huis die telkens nieuwe ervaringen opleveren.’

Gil Anselmi, een jonge fotograaf, vertaalde het concept in opdracht van Thalys naar een kleurrijke, levendige en dynamische beeldcampagne.
Het verbinden van Europa staat centraal in de campagne. Daarin wordt ook stilgestaan bij de zakenreiziger en het plezier om weer face-to-face met elkaar te werken.

Op 18 oktober lanceert Thalys de campagne in Frankrijk. Op 25 oktober volgt België, Nederland en de regio Noordrijn-Westfalen in Duitsland via Digital Out of Home, sociale media en via display. “We kiezen voor een gedurfde en meer gedifferentieerde toon die onze reizigers zin geeft om onze bestemmingen te (her)ontdekken,” aldus Bruno Dierickx, Marketing en Sales Director van Thalys