Thomas Cook kondigt vandaag aan dat haar hotelfonds, Thomas Cook Hotel Investments (TCHI), nog eens drie eigendommen heeft verworven, waaronder een van de belangrijkere hotels van het reisbedrijf, Casa Cook Kos. Door de acquisities is de portefeuille van het fonds in iets meer dan een jaar tijd bijna verdubbeld naar negen locaties.

De eigendommen zijn het 252-kamers tellende Sunwing Arguineguin hotel op Gran Canaria, Casa Cook Kos met 100 kamers dat, gebaseerd op zeer positieve feedback van klanten, het best presterende hotel van de eigen merkhotels van Thomas Cook is, en een greenfield plot op Kos, waarop het bedrijf van plan is een 250-kamers tellende Cook’s Club te bouwen voor volgend jaar zomer. TCHI werd in maart 2018 gelanceerd met vijf hotels, als een joint venture met LMEY (een ontwikkelingsbedrijf voor hotels), en heeft eerder ingestemd met de overname van een hotel met 300 kamers op de Balearen. De nieuwe toevoegingen brengen het totale fonds op 2.500 kamers, inclusief de kamers die nog in ontwikkeling zijn. Opeenvolgende hotelaankopen die in lijn zijn met de intentie om het fonds in 2021 uit 10-15 hotels te laten bestaan.

TCHI zal deze zomer haar eerste nieuwbouwproject Casa Cook op Ibiza openen en heeft twee financieringen van in totaal € 91 miljoen veiliggesteld. Het fonds is opgericht om Thomas Cook te helpen haar ambitie om meer hotels van haar eigen merk te beheren, te versnellen en is gericht op het investeren in kansen in Griekenland, Spanje en andere vakantiebestemmingen rond de Middellandse Zee. Enric Noguer, Chief of Thomas Cook Hotels & Resorts: “Casa Cook Kos is een prachtig hotel waarvan we weten dat onze klanten er dol op zijn. Dat we dit in het fonds op kunnen nemen is een enorme opsteker en een grote stap voorwaarts. De snelheid waarmee we deze hotels hebben kunnen verwerven is een duidelijk bewijs van onze intentie om de portefeuille van het fonds snel te laten groeien. Het laat ook de flexibiliteit van onze acht hotelmerken zien, waardoor we de mogelijkheid hebben om eigendommen in verschillende vormen en maten te overwegen om steeds weer hotels te creëren waar onze klanten dol op zijn.”