Met de nieuwe service ‘Kies je ligbed’ bieden reisorganisaties Thomas Cook en Neckermann Reizen een unieke kans om het verlanglijstje van veel vakantiegangers, je ligbed aan het zwembad vooraf reserveren, af te kunnen strepen. Er wordt gestart met een pilot in drie hotels en als dit succesvol blijkt te zijn wordt dit verder uitgebreid in de zomer van 2018.

De reisorganisaties starten een pilot in drie ‘eigen’ hotels: SENTIDO Aequora op Lanzarote, Sunprime Atlantic View op Gran Canaria en SENTIDO Buganvilla op Fuerteventura. Deze hotels bieden de mogelijkheid om het favoriete ligbed te reserveren voordat de vakantie begint. In de deelnemende hotels worden tijdens de pilot een deel van de ligbedden vrijgegeven voor een reservering vooraf. Uiteraard zijn er nog voldoende ligbedden beschikbaar voor vakantiegangers die er de voorkeur aan geven spontaan ter plekke te beslissen waar zij willen neerstrijken aan het zwembad.

Met de pilot ‘Kies je ligbed’ willen Thomas Cook en Neckermann Reizen zich nog specifieker richten op de individuele voorkeuren van de reiziger. Het gaat dan ook niet om het compenseren van een tekort aan ligbedden, maar om het inspelen op een consumentenbehoefte. Onderzoek van de reisorganisatie wijst uit dat vakantiegangers steeds hogere eisen aan hun vakantie stellen en daardoor graag vooraf alles goed geregeld willen hebben en dat er in de huidige tijdsgeest steeds meer de behoefte is aan gemak, waardoor men ter plaatse direct kan relaxen en volledig zichzelf kan zijn. De reisorganisatie test nu of deze nieuwe service daar aan bijdraagt.

“De pilot zal uitwijzen of, de mogelijkheid om reeds voor vertrek de mooiste plek voor het favoriete ligbed te kiezen, zorgt voor een nog betere vakantie-ervaring. Ongeacht of men liever wil genieten van de ochtend of middag zon, bij voorkeur een rustige plek met uitzicht op zee prefereert of liever dicht bij de rand van het zwembad wil zijn, om de spetterende kinderen beter in het oog te kunnen houden. De insteek van de pilot zorgt ervoor dat vooraf reserveren onze klanten garandeert dat hun lievelingsplek tijdens de gehele vakantie exclusief voor hen beschikbaar is. Uitslapen, ontbijten in alle rust en pas later in de ochtend naar het zwembad waar het ligbed met handdoek al voor ze klaar staat. Deze nieuwe service geeft onze gasten nog meer tijd om te ontspannen en van hun waardevolle vakantietijd te genieten”, zegt Carola Hoekstra (Managing Director van Thomas Cook Nederland).

Thomas Cook en Neckermann Reizen introduceerden in augustus 2017 als eerste reisorganisaties de innovatieve service Kies je kamer, die gasten de gelegenheid biedt om voor vertrek de door hen gewenste kamer te kiezen en te reserveren op basis van een hotelplattegrond. Tijdens de pilotfase van ‘Kies je kamer’ werd er ruim 10.000 keer gebruik gemaakt van deze service. Dat succes zorgde voor een introductie van de service in alle landen waar Thomas Cook en Neckermann actief zijn.