Neckermann Reizen en Thomas Cook hebben vandaag hun nieuwste hotelmerk Cook’s Club onthuld. Dit willen de reisbedrijven gebruiken om millennials warm te laten lopen voor pakketreis vakanties. Het ondersteunt tegelijkertijd de strategie van haar eigen merken hotelportfolio.

Het nieuwe merk, waarvan de eerste deze zomer op Kreta opent, bouwt voort op het succes van de bohemian lifestyle hotels Casa Cook, waarbij die combinatie van stijl en inhoud wordt gecombineerd met een prijs die is bedoeld om een ​​nog groter publiek aan te trekken. Cook’s Club op Kreta is een volledig gerenoveerd hotel met 148 kamers in de populaire vakantieplaats Chersonissos aan de noordkust van Kreta. Het hotel is helemaal gestript om alleen aandacht te besteden aan de dingen die belangrijk zijn voor deze nieuwe generatie reizigers: geweldig design, eenvoudige kamers met heerlijk eten, uitstekende drankjes en soundtracks van dj’s die het zwembad overdag tot na zonsondergang omringen.

Cook’s Club zal eenvoudig zijn van opzet en een weerspiegeling van de manier waarop accommodatie en dineren in onze grote steden zijn getransformeerd naar een meer casual ervaring met behoud van kwaliteit. Het nieuwe hotelmerk zal doorgaan waarmee Casa Cook is begonnen, waardoor het de aantrekkingskracht van de reisorganisaties verder vergroot en de toewijding van Neckermann en Thomas Cook om de traditionele pakketreis te transformeren, ondersteunt. Het bedrijf streeft naar het openen van ongeveer 10-15 Cook’s Club hotels volgend jaar zomer, waarvan de meeste via een franchiseformule.

Remo Masala, creatief directeur van Thomas Cook Hotels & Resorts die dit concept heeft ontwikkeld zegt: “We hebben bij Casa Cook gezien dat we de strandhotelmarkt kunnen veranderen. Cook’s Club brengt dezelfde combinatie van design, eten en drinken met een sterkere focus op de dingen die belangrijk zijn voor de moderne reizigers. Het toont aan dat Neckermann en Thomas Cook toonaangevend zijn in de city vibe naar het strand brengen.”

De kamers zijn in stijl van een appartement met een kleine keuken en bieden een scala aan verschillende onderkomens voor individuele reizigers tot groepen van maximaal zes personen. Steeds wisselende ’dj’s zullen ontspannen beats laten horen en de sfeer opbouwen naarmate de avond dichterbij komt.Ingo Burmester, chief hotels officer bij Thomas Cook, zegt: “Cook’s Club wordt een nieuwe volumedrijver voor Thomas Cook in verschillende landen. We richten ons op het binnenhalen van grote hotels, met ongeveer 300 kamers, die een geweldige vakantie bieden voor moderne reizigers.

Cook’s Club maakt deel uit van de strategie van Thomas Cook om de kwaliteit van haar eigen hotelportfolio, die nu bestaat uit acht merken, waaronder de premium familie resorts van Sunwing, de volwassenen retraites van Sunprime en de clubresortcollectie van Aldiana, te versterken. Andere recente innovaties van Thomas Cook zijn ‘Kies je Kamer’ en ‘Kies je Ligbed’ waarmee klanten hun vakantie kunnen personaliseren om nog meer aan hun behoeften te voldoen.