Thomas Cook Nederland heeft besloten na een samenwerking van drie jaar het cotract met ICS  niet te verlengen. De vernieuwde distributiestrategie van de reisorganisatie is gebaseerd op een verdere ontwikkeling van het eigen verkoopkanaal en versteviging van de samenwerking met retailpartners, die de afgelopen jaren de nodigde kritiek hadden op de samenwerking tussen TC Nederland en ICS. Met ingang van 11 november 2015 zal het voor ICS card houders niet meer mogelijk zijn om 8% korting te ontvangen op de producten van Neckermann en Vrij Uit.

De touroperator laat weten dat haar focus het beste tot zijn recht komt binnen de eigen verkoopkanalen en bij de verkoop via geselecteerde retailpartners waarmee een goed samenwerkingsverband is gesloten. Daarnaast zegt Thomas Cook gebaat te zijn bij een goede relatie met de retailpartners, die, zo zegt Thomas Cook, door deze deal met ICS niet voldoende gewaarborgd kon worden. “Middels deze vernieuwde distributie strategie zijn we ervan overtuigd dat we de klanttevredenheid, klantloyaliteit en klantwaarde kunnen verhogen!”, aldus Carola Hoekstra, Managing Director Thomas Cook Nederland.